شناسهٔ خبر: 34134542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دوباند کردن راه ها از اولویت‌های خراسان جنوبی است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع زیرساخت حمل و نقل باید در یک ماه آینده تهیه شود و ارتقای ایمنی و جداسازی باندهای حرکتی از اولویت‌های آن باشد.

صاحب‌خبر -

سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر سه شنبه در نشست بررسی وضعیت راه های استان و خدمات رسانی به آنها افزود: اگر بتوانیم محورهایی که ترافیک زیاد دارند را تبدیل به بزرگراه کنیم قسمتی از مسایل ایمنی نیز تامین می شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد گفت: عجله، خستگی و سرعت از علل این تصادفات است که باید در توسعه باندهای دوم به این موضوعات توجه شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: حمل و نقل یکی از ظرفیت های مهم در استان بوده که الفبای آن ایمنی است و اگر زیرساخت حمل و نقل به خوبی فراهم شود با استقبال گردشگران و سرمایه گذاران مواجه می شویم.

وی گفت: با احصای نیازمندی‌ها می توان در اقدام به موقع به جذب منابع حداکثری نیز کمک کنیم.

میرجعفریان بیان کرد: وقوع تصادف در محورهای مواصلاتی باعث سلب اعتماد از گردشگران شده لذا برای امنیت خاطر مسافران نیاز است امکاناتی را در مقاطع مختلف ایجاد کنیم تا سطح دسترسی به آن آسان شود.

وی گفت: وقتی زیرساخت ها فراهم شود زمان رسیدن تیم‌های امدادی نیز به موقع خواهد بود و مجموع این امور تردد در محورهای استان را توجیه پذیر می کند.

وی قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر ۲ کریدور اصلی کشور را یادآور شد و گفت: کریدور بین المللی شمال - جنوب ظرفیت طلایی برای تحول اقتصادی در استان است که اشتغال را به همراه دارد.

میرجعفریان با اشاره به وضعیت ورودی و خروجی های استان اظهار داشت: ورودی و خروجی فرهنگ و هویت استان را نشان می دهد که باید ضمن رعایت مسایل فنی به مبلمان آن نیز توجه کرد.

وی با تاکید بر پیگیری برای گسترش دوربین های ثبت تخلفات در جاده ها افزود: سیستم نرم افزاری ایمن سازی و تامین محل هایی برای استقرار نیروهای امدادی نیز باید در سطح ملی و استانی پیگیری شود.

وی افزود: میراث فرهنگی برای ساخت استراحتگاه های بین راهی می تواند برای سرمایه گذاران ایجاد انگیزه کند که انتظار می رود از ظرفیت های موجود به نحو مطلوب استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی تاکید کرد: باید از هر ظرفیتی برای توسعه مجتمع های رفاهی و خدماتی استفاده کرد که ساخت استراحتگاه، سرویس بهداشتی و تامین روشنایی در اولویت قرار دارد.

وی گفت: احداث کارگاه های راهسازی و محداث مربوط به آن نیز با این نگاه باید انجام گیرد که بعدها به عنوان پایگاه هایی امدادی بتوان از آن استفاده کرد و بعد از اتمام پروژه راهسازی برچیده نشود.

میرجعفریان ادامه داد: نقشه نواری ایمن سازی و نیازهای خدماتی در جاده ها نیز برای تمام محورها براساس موقعیت و امکانات موجود تا ۲ هفته آینده به کمک راهداری، پلیس و دستگاه های امدادی تهیه شود.

وی با بیان اینکه پوشش تلفن جاده ها نیز در این نقشه نواری باید مشخص شود اظهار داشت: جانمایی علایم و تجهیزات و مبلمان در ورودی و خروجی جاده های استان طی یک ماه آینده انجام شود و محورهای طبس و زاهدان در اولویت باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی تاکید کرد: فرمانداران و سازمان برنامه و بودجه نیز طرح های مستمر راهداری را از لحاظ اعتباری باید تقویت کنند.

این نشست پیرو بازدید استاندار خراسان جنوبی از ورودی و خروجی های استان و تاکید بر مناسب سازی آنها برگزار شد.

وقوع چند حادثه رانندگی امروز (سه شنبه) در راه های برون و درون شهری خراسان جنوبی شماری کشته و مجروح برجا گذاشت.

۹۸۹۳*۳۰۲۸
 

نظر شما