شناسهٔ خبر: 34134382 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

عملکرد تعدادي از بازيکناني که از استقلال رفتند

بهترين ها در جمع جدا شده ها!

صاحب‌خبر -

به گزارش آفرينش و به نقل از مهر، تيم فوتبال استقلال تهران که فصل گذشته را با ايستادن روي سکوي سوم به پايان رساند، پس از پايان فصل دستخوش اتفاقاتي شد که اين اتفاقات منجر به ريزش تعداد زيادي از بازيکنان اين تيم شد.تعداد بازيکناني که از اين تيم جدا شدند آنقدر زياد هست که شايد بتوان گفت آبي‌ها از اين حيث رکورددار ليگ برتر هستند.

اميد نورافکن، اللهيار صيادمنش، امير حسين اسماعيل زاده، سيد مهدي رحمتي، فرشاد محمدي مهر، ميثم تيموري، آرمين سهرابيان، آياندا پاتوسي، ايسما، منشا، پژمان منتظري، خسرو حيدري، روح‌الله باقري، روزبه چشمي، طارق همام، محسن کريمي و رضا کريمي 16 بازيکني هستند که از اين تيم به صورت قطعي جدا شده‌اند. علي کريمي هنوز قراردادش را تمديد نکرده اما گفته مي‌شود در آستانه تمديد قرار دارد و فرشيد باقري هم پس از کش و قوس‌هايي که داشت، احتمالاً از روز شنبه به تمرينات اين تيم اضافه شود.

با بررسي عملکرد همه بازيکناني که از اين تيم جدا شدند ديده مي‌شود همه طيف بازيکن در اين جمع 16 نفره حضور دارند. از ملي پوشان و بازيکنان فوق العاده تاثيرگذار تا بازيکناني که بسيار کم بازي کردند و تاثير گذار نبودند.در زير به بررسي عملکرد همه بازيکنان جدا شده استقلال در فصل قبل مي پردازيم.

نورافکن؛ يک نيم فصل موفق

اميد نورافکن از نيم فصل دوم و بعنوان بازيکن قرضي به جمع آبي پوشان اضافه شد. وي در اين مقطع 9 بار براي استقلال به ميدان رفت و در مجموع 737 دقيقه براي آبي پوشان در ليگ بازي کرد. نورافکن در 2 پست هافبک دفاعي و دفاع چپ براي استقلال بازي کرد. وي در اين بازيها گل و پاس گل نداشت و يک بار هم اخطار گرفت.

اين بازيکن در ليگ قهرمانان آسيا هم 5 بار براي تيمش به ميدان رفت و تنها در ديدار رفت مقابل العين غايب بود. وي در آسيا هم 395 دقيقه براي تيمش بازي کرد. نورافکن در مجموع کارنامه‌اي موفق و قابل قبول در يک نيم فصل داشت و انتظار مي‌رفت باشگاه استقلال تلاشش را براي حفظ اين بازيکن در ليگ نوزدهم هم به عمل آورد.

صيادمنش؛ جوان اول استقلال

اغراق نيست اگر لقب جوان اول استقلال در فصل گذشته را براي صيادمنش در نظر گرفت. اللهيار که اولين فصل حضورش در استقلال را تجربه مي کرد در سن 17 سالگي آنقدر خوش درخشيد که مورد توجه تيم فنرباغچه ترکيه قرار گيرد.

اين بازيکن جوان 14 بار در ليگ برتر به ميدان رفت و مجموع دقايق حضورش در اين تيم به 628 دقيقه رسيد. صيادمنش 2 بار براي تيمش گلزني کرد، 4 کارت زرد و يک کارت قرمز گرفت.

مهمترين حاشيه‌اي که در خصوص اين بازيکن پيش آمد، غيبت هاي مشکوک وي در هفته‌هاي پاياني ليگ بود که علت آن مصدوميت و سرماخوردگي عنوان مي‌شد. اين در حالي بود که گفته مي‌شد براي جلوگيري از صدمه ديدگي اين بازيکن قبل از انتقال به فنرباغچه و با يک تصميم مديريتي در 10 هفته پاياني ليگ به ميدان نرفت.

اسماعيل زاده؛ بدون بازي رفت

امير حسين اسماعيل زاده تنها بازيکن استقلال است که بدون حتي يک دقيقه بازي از اين تيم جدا شد. اين بازيکن جوان پس از جدايي از آبي پوشان به تيم پارس جنوبي جم پيوست.

رحمتي؛ انتقال به پديده

مهدي رحمتي براي آخرين بار در دربي روز دهم فروردين براي استقلال به ميدان رفت و پس از آن در ليگ برتر و آسيا هرگز فرصت حضور در ميدان پيدا نکرد و در پايان فصل از اين تيم جدا شد و به پديده پيوست.

فرشاد محمدي مهر؛ انگيزه‌هاي سرکوب شده

محمدي مهر که با انگيزه‌هاي زيادي از پارس جنوبي به استقلال منتقل شد، در اين تيم توفيق چنداني نداشت و در پايان فصل هم در ليست مازاد قرار گرفت و به پديده پيوست. محمدي مهر در ليگ هجدهم جمعاً 9 بار به ميدان رفت و مجموع دقايق حضورش در ميدان به 590 دقيقه رسيد. اين بازيکن در ليگ قهرمانان آسيا هرگز فرصت بازي پيدا نکرد.

ميثم تيموري؛ با 100 دقيقه بازي

يکي از خريدهاي بحث برانگيز شفر در فصل گذشته، ميثم تيموري بود. تيموري که با مصدوميت و در پستي که چند بازيکن ديگر حضور داشتند جذب استقلال شد، در نهايت با تنها 100 دقيقه بازي اين تيم را ترک کرد و راهي تراکتورسازي شد.

آرمين سهرابيان؛ قرباني انضباطي

سهرابيان يکي از بازيکنان خوب فصل گذشته استقلال بود که جدايي اش از اين تيم قابل پيش بيني نبود. سهرابيان فصل گذشته در 19 بازي براي تيمش به ميدان رفت و جمعاً 1534 دقيقه بازي کرد تا آماري قابل قبول داشته باشد. سهرابيان 3 بار هم در آسيا براي استقلال بازي کرد که مجموع دقايق حضورش در اين تورنمنت به 181 دقيقه رسيد.

آياندا پاتوسي؛ جنجالي ترين خروجي

بي ترديد جنجالي ترين خروجي استقلال آياندا پاتوسي بود. ستاره فصل گذشته استقلال که با همه تلاشي که مديران مجموعه انجام دادند در اين تيم نماند به تيمي پيوست که هدايت آن بر عهده وينفرد شفر است. پاتوسي که تنها يک نيم فصل براي استقلال بازي کرد، بهترين آمار و عملکرد را داشت و در همين نيم فصل ستاره تيمش بود.

پاتوسي از هفته هجدهم به استقلال اضافه شد و از آن به بعد در همه بازيهاي اين تيم چه در ليگ برتر و چه در آسيا حضور داشت. اين بازيکن 13 بار در ليگ برتر به ميدان رفت و در 1121 دقيقه اي که در ميدان حضور داشت، با 4 گل و 4 پاس گل تاثيرگذار ترين بازيکن اين تيم شد. پاتوسي در آسيا هم در هر 6 بازي تيمش به ميدان رفت و 524 دقيقه بازي کرد و در اين مسابقات هم 2 بار پاس گل داد.

ايسما؛ کمتر از انتظار

اسماعيل گونکالوس مهاجمي بود که در نيم فصل دوم به استقلال آمد و کمتر از انتظار عمل کرد و در پايان فصل از اين تيم جدا شد.

ايسما در 13 بازي 658 دقيقه بازي کرد و با 3 گل و يک پاس گل به کارش در استقلال خاتمه داد. وي در آسيا هم در هر 6 بازي استقلال به ميدان رفت و بدون گل و پاس گل در آسيا به کارش خاتمه داد.

برچسب‌ها:

نظر شما