شناسهٔ خبر: 34133846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورزش خانوادگی در شمیرانات فرهنگ سازی می شود

تهران- ایرنا- به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان شمیرانات طرح تابستانه با ورزش برای فرهنگ سازی ورزش های خانوادگی و همگانی در فضاهای باز سطح شهرستان شمیرانات در تابستان امسال اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امید قمی روز سه شنبه در جلسه شورای ورزش شهرستان هدف از اجرای این طرح را ارتقا سلامت جسمی و روانی افراد، حضور حداکثری آحاد مردم در فعالیت‌های ورزشی، ترویج و اصلاح سبک زندگی بر مبنای فعالیت‌های بدنی، نهادینه کردن ورزش و تفریحات سالم، استفاده بهینه از اوقات فراغت، افزایش امید به زندگی و نشاط و آشنایی با رشته‌های مختلف ورزشی اعلام کرد.

وی افزود: این طرح تا پایان تابستان، هر ماه در ۴ نوبت با یک کمیته هماهنگی متشکل از فرماندار، شهرداران، رئیس اداره ورزش، شوراهای اسلامی، رؤسای هیئت‌های بومی محلی ورزشی، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس هیئت استانی در شهرستان، مسئولان ورزشی ادارات و مدیران مجموعه‌های ورزشی اجرا می‌شود.

قمی تصریح کرد: شمیرانات علیرغم تمام مشکلات به دلیل حضور مربیان و ورزشکاران موفق یکی از قطب‌های ورزش قهرمانی کشور محسوب می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در سال گذشته ۱۴۸ مسابقه رسمی و جشنواره‌های نظیر دوچرخه سواری، یوگا، کوهنوردی، اسکی، ورزش کودکان و … برگزار شد.

قمی تأکید کرد: در هیئت‌های ورزشی نیز تحولی مهم ایجاد شد و رؤسای هیات‌های جانبازان و نابینایان که مغفول مانده بود منصوب شده و فعالیتشان را از سر گرفتند؛ همچنین هیأت چوگان که یکی از ورزش‌های بین المللی محسوب می‌شود در سال جدید در شمیرانات آغاز به کار کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اظهار داشت: فعالیت هیات ورزش‌های روستایی و عشایری که به صفر رسیده بود با انتصاب رئیس جدید هیأت دوباره فعال و پرکار شده است؛ ۷ پایگاه روستایی تجهیز شده و ۱۰ پایگاه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اذعان داشت: ورزش بانوان شهرستان شمیرانات در سطوح استانی و ملی شرایط بسیار خوبی دارد و در انتصابات جدید، رؤسای ۹ هیات ورزشی از آقایان به خانم‌ها تغییر کردند.

این مقام مسئول بیان داشت: درصدد تشکیل ستاد خیرین ورزشیار و پیشکسوتان هستیم تا بتوانیم شرایط ورزش شهرستان را بهسازی کنیم.

قمی اعلام کرد: هفته آینده برنامه پاکسازی حاشیه توچال با حضور بیش از یکهزار نفر از ورزشکاران به میزبانی شمیرانات اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان شمیرانات نیز در ادامه این نشست با اشاره به فعالیت بانوان در سال ۹۷ خاطرنشان کرد: تیم بسکتبال بانوان بهمن شهرستان برای اولین بار به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا در اردن موفق به کسب مقام دوم شد.

زهرا عبادی افزود: دلآرام وکیلی نیز در این تورنمنت به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.

وی یادآور شد: این تیم مدال نقره خودرا به موزه کمیته ملی المپیک اهدا کرد.

عبادی گفت: بسکتبالیست های شمیراناتی در مسابقات سوپر جام بسکتبال باشگاه‌های استان تهران نیز صدرنشین هستند.

مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان شمیرانات اظهار داشت: ۴ نفر از بانوان شهرستان در تیم ۹ نفره هیمالیانوردی به همراهی رئیس و نایب رئیس هیئت کوهنوردی شمیرانات در ۱۷ ام تیر ماه جاری جهت صعود به سه قله روسیه (لنین، خانتانگری و بودبو) اعزام شدند.

وی اعلام کرد: برای اولین بار، بدری اسدی بانو تکواندو کار محجبه ایرانی برای قضاوت مسابقات جهانی تکواندو دانشجویان جهان، توسط فدراسیون جهانی این ورزش به ناپل ایتالیا دعوت شد.

عبادی اذعان داشت: فاطمه کوزه گر نونهال شمیرانی نیز نایب قهرمان مسابقات هوپس تنیس روی میز بانوان استان تهران شد؛ همچنین فریبا ده چمنی نماینده شایسته بانوان پیشکسوت شمیرانات در مسابقات تنیس روی میز استان موفق به کسب مدال نقره شد.

وی یادآور شد: ۴ نفر از بانوان تیرانداز شمیرانی در اولین مرحله انتخابی المپیاد استعدادهای برتر هیئت تیراندازی استان به مرحله فینال راه یافتند.

به گفته مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان شمیرانات، فروغ عباسی و مرجان کلهر از اعضای تیم ملی اسکی نیز مدال‌ها و یابدبودهای خود از المپیک و مسابقات جهانی به موزه کمیته المپیک اهدا کردند.

عبادی همچنین از برگزاری مینی المپیک کودکان ۴ تا ۷ سال توسط کمیته بازی‌های کودکان هیئت همگانی شمیرانات در تیرماه جاری خبر داد.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر دارای ۴۳ هیئت ورزشی در شمال و شمال شرقی تهران گستره شده است.
تهرام/۹۸۹۷/‏/‏۶۱۳۹

نظر شما