شناسهٔ خبر: 34127590 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قهرمان آسیا، المپیکی می‌شود/ 3 تیم برتر هندبال آسیا به رقابت‌های جهانی می‌روند

تعداد سهمیه‌های آسیا در مسابقات جهانی و انتخابی المپیک هندبال مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات هندبال انتخابی المپیک 2020 توکیو از 25 مهرماه تا 5 آبان ماه (17 تا 27 اکتبر 2019) به میزبانی دوحه قطر با حضور 8 تیم انجام می‌شود. مراسم قرعه‌کشی این مسابقات در دوحه انجام شد و تیم ایران در گروه B با بحرین، کره جنوبی و کویت همگروه شد. در دیگر گروه نیز تیم‌های قطر، عربستان، هند و هنگ کنگ با هم همگروه هستند.

پس از رقابت‌های گزینشی المپیک که در ماه مهر برگزار می‌شود، مسابقات انتخابی قهرمانی جهان پیش‌رو هندبالیست‌های ایران خواهد بود.

در دوره گذشته زمانی تیم ملی هندبال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در رده پنجم قرار گرفت. در آن مقطع پیش از آغاز مسابقات تعداد سهمیه قاره آسیا برای حضور در جام‌جهانی 5 تیم به همراه قطر عنوان شده بود، اما در جریان مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شد که سهمیه این قاره 4 سهمیه به علاوه کشور قطر است. به این ترتیب تیم ایران با قرار گرفتن در جایگاه پنجم از حضور در جام‌جهانی فرانسه بازماند، اما از حالا با استعلام‌هایی که گرفته تکلیف سهمیه‌های آسیا در رقابت‌های جهانی و المپیک مشخص شد.

به این ترتیب تنها یک تیم از آسیا به صورت مستقیم جواز حضور در رقابت‌های المپیک 2020 را کسب می‌کند و تیم نایب قهرمان این فرصت را دارد تا یک بار دیگر شانس خود را در مرحله بعدی رقابت‌های انتخابی آزمایش کند.

در خصوص رقابت‌های جهانی هم 3 تیم برتر آسیا جواز حضور در پیکارهای جهانی را به دست می‌آورند. حالا که تکلیف این سهمیه‌ها مشخص شده اهالی هندبال امیدوار هستند تا همچون اتفاقی که برای ساحلی‌بازان ایران افتاد آقایان دچار اشتباه نشوند.

انتهای پیام/س

نظر شما