شناسهٔ خبر: 34126412 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأکید برهم صالح بر مواضع حمایتی عراق از ملت فلسطین

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به دیدار رئیس جمهور عراق رفت و در این دیدار بر لزوم ایجاد سیستم امنیتی مشترک تأکید شد که مبتنی بر همکاری و تعامل سیاسی، امنیتی و اقتصادی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز سه‌شنبه با هیئت همراه خود به دیدار «برهم صالح» رئیس جمهور عراق رفت.

شبکه خبری «الفرات» گزارش داد که صالح در کاخ «السلام» در بغداد میزبان اشتیه و هیئت همراه وی بوده و طرفین روابط دوجانبه و راه‌های توسعه همکاری را بررسی کردند.

صالح در جریان این دیدار بر «موضع حمایتی عراق از ملت برادر فلسطین برای تضمین راهکار عادلانه و فراگیر مسئله فلسطین» تأکید کرد.

رئیس جمهور عراق تصریح کرد که بغداد قصد دارد کاری کند که «فلسطینی‌های مقیم عراق، از حقوق کامل و قانونی» خود بهره‌مند شوند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان نیز سلام «محمود عباس» رئیس این تشکیلات را به رئیس جمهور عراق ابلاغ کرد.

اشتیه گفت که فلسطین مایل است در تمامی زمینه‌ها، روابط خود را با عراق تقویت کند. وی همچنین از موضع عراق در حمایت از مسئله فلسطین در همه زمینه‌ها قدردانی کرد.

در جریان این دیدار، علاوه بر بررسی آخرین تحولات منطقه، بر لزوم ایجاد سیستم امنیتی مشترک تأکید شد که مبتنی بر همکاری و تعامل سیاسی، امنیتی و اقتصادی باشد تا ثبات و پیشرفت را برای ملت‌های منطقه به همراه داشته باشد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان از دوشنبه (روز گذشته) با هیئت همراه خود وارد عراق شد و با عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق  دیدار کرد.

پس از این دیدار، عبدالمهدی تأکید کرد که «موضع عراق در حمایت از آرمان فلسطین، ثابت است... و بغداد مخالف هر گونه طرح شهر‌ک‌سازی در منطقه است» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

نظر شما