شناسهٔ خبر: 34124270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

جمعیت سگ های ولگرد در ملایر روبه افزایش است

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر به مشکل اساسی سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر اشاره کرد و گفت: دستورالعملی به شهرداری‌ها ابلاغ شده که بر اساس آن می‌توانیم در زمینه کنترل جمعیت حیوانات موذی و حیواناتی که مخل آسایش شهروندان هستند اقدام کنیم که سگ‌های بلاصاحب از جمله اینها هستند.

صاحب‌خبر -

مجتبی داوری سه شنبه ۲۵ تیرماه در جمع خبرنگاران، افزود: برای این اقدام باید مرکزی مجهز به منظور عقیم سازی، نگهداری، شناسایی بیماری سگ‌ها و مداوای آنها، شامل دامپزشک، نیروهای انسانی آموزش دیده، موادغذایی، تجهیزات اتاق عمل و … وجود داشته باشد که این امر فرآیند بسیار پیچیده‌ای است.

وی با اشاره به اینکه ملایر تنها شهر در استان همدان است که مرکز مجهز نگهداری و عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب را ایجاد کرده است، ادامه داد: مشکل اصلی ما کمبود پیمانکار است چرا که در سطح استان همدان فقط ۲ پیمانکار در این زمینه فعالیت می‌کنند و ما طی ۳ ماه گذشته هر چقدر با پیمانکار مربوطه تماس گرفتیم، متأسفانه وی در ملایر حضور پیدا نکرد.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر با بیان اینکه جمعیت سگ‌های بلاصاحب رو به افزایش است و این حیوانات در استان همدان طغیان کرده‌اند، افزود: بارها مشاهده شده سگ‌های بلاصاحب توسط روستاییان و حتی افرادی خارج از استان وارد شهرستان ملایر شده و رها می‌شوند./ ایسنا

 

نظر شما