شناسهٔ خبر: 34123317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

9 مدال رنگارنگ قم از ليگ كاراته‌وان ايران

كاراته‌كاهاي مستعد استان قم در پايان سه روز رقابت در دوره جديد مسابقات ليگ كاراته‌وان ايران موفق به كسب 9 مدال طلا، نقره و برنز شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یکی از موفق‌ترین رشته‌های رزمی در استان قم بار دیگر با نبوغ استعدادها و نخبه‌های خود در میادین داخلی درخشید و با کسب 9 مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز از دوره جدید پیکارهای لیگ کاراته‌وان ایران برای ورزش قم افتخارآفرینی کرد.

این در شرایطی است که نخستین مرحله رقابت‌های سال 1398 لیگ کاراته‌وان ایران با رقابت 1905 کاراته‌کا در چهار رده سنی و به مدت سه روز در سالن شهید افراسیابی تهران به انجام رسید، در شرایطی که بیشترین تعداد شرکت کننده با 573 نفر در رده سنی نونهالان بود و وزن 55 کیلوگرم رده جوانان نی با 155 کاراته‌کا شلوغ‌ترین وزن لقب گرفت.

در رده سنی نونهالان این پیکارها امیرمحمد رشید نخستین مدال‌آور تیم منتخب هیات کاراته قم بود که در وزن منهای 40 کیلوگرم با شکست دادن محمدامین الاسلامی از مازندران به مقام قهرمانی و نشان طلا رسید، دیگر نماینده قم یعنی سیدمحمدصدرا فروغی در وزن منهای 45 کیلوگرم با شکست از وهاب شاه‌میر از البرز به مدال نقره بسنده کرد ولی محمدجواد برخوردار در وزن به اضافه 55 کیلوگرم با غلبه بر کسری برزگر از قزوین یک نشان طلای دیگر برای قم به ارمغان آورد.

در بخش کاتای انفرادی رده سنی نونهالان نیز روند موفقیت‌های کاراته قم ادامه یافت و متین محمدی‌یکتا که یکی از چهره‌های شاخص کاتای ایران به شمار می‌رود بالاتر از رقبای تهرانی و بوشهری خود در جایگاه نخست ایستاد و سومین مدال طلا را برای کاروان کاراته استان قم رقم زد.

در ادامه رقابت‌های کاتای لیگ کاراته‌وان سال 1398 ایران سیدمجید وکیلی نماینده موفق کاراته قم بود که در روز نخست این رقابت‌ها مقام نخست و عنوان قهرمانی بخش کاتای انفرادی رده سنی امید را به خود اختصاص داد تا چهارمین مدال‌آور طلایی تیم منتخب کاراته استان قم لقب بگیرد.

در مسابقات روز پایانی و در پیکارهای رده سنی امید در وزن منهای 55 کیلوگرم دو کاراته‌کا از استان قم در جمع برترین‌ها قرار گرفتند، ابتدا حسن دولی‌خانی در فینال به میدان رفت و با شکست از حریف اهل کهکیلویه و بویراحمد به نشان نقره دست یافت، ضمن اینکه علی‌اکبر بختیاری دیگر نماینده قم نشان برنز همین وزن را به دست آورد.

در وزن منهای 67 کیلوگرم مرتضی نعمتی ملی‌پوش آسیایی کاراته قم به میدان رفت و با اینکه به مسابقه نهایی رسیده بود، اما در فینال جنجالی این وزن به سیدعلی کریمی از آذربایجان غربی باخت و نشان نقره گرفت، ضمن اینکه در وزن به اضافه 84 کیلوگرم رضا خوش‌دونی فراهانی از قم بعد از نماینده‌های مرکزی و البرز صاحب نشان برنز شد.

انتهای پیام / 78002

نظر شما