شناسهٔ خبر: 34120408 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر دفاع ژاپن:

هیچ برنامه ای برای اعزام نیروی نظامی به خاورمیانه نداریم

وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد که کشورش هیچ برنامه ای برای اعزام نیرو به خاورمیانه ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از کیودو، «تاکه شیء ایوایا» وزیر دفاع ژاپن روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در توکیو افزود که بعد از آن حمله ماه گذشته هیچ حملات مشابهی وجود نداشته است و هیچ تهدیدی علیه ژاپن در این منطقه در حال حاضر وجود ندارد.

ایالات متحده آمریکا ماه گذشته بعد از آنکه دو نفتکش اروپایی و ژاپنی در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند ادعا کرد قصد دارد با هدف تأمین عرضه انرژی در جهان با تشکیل یک ائتلاف بین المللی از تنگه هرمز حفاظت کند اما تا کنون درخواست‌های واشنگتن با خیلی از کشورها از جمله ژاپن و کره جنوبی برای پیوستن به این ائتلاف نتیجه‌ای نداشته است.

«کیم هیون چونگ» معاون رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی نیز دو روز پیش گفته بود سئول تا کنون هیچ درخواستی از طرف آمریکا برای اعزام نیرو به تنگه هرمز دریافت نکرده است.

رسانه‌های ژاپن نیز روز گذشته نوشتند طبق سیستم قانونی فعلی، توکیو نمی‌تواند نیروی دفاع از خود را برای پیوستن به ائتلاف پیشنهادی آمریکا اعزام کند.

با این حال وزیر دفاع ژاپن این سوال که آیا آمریکا درخواستی برای اعزام نیرو به منطقه از ژاپن کرده است یا خیر را بی پاسخ گذاشت ولی تصریح کرد با آمریکا روابط خوب و مناسبی داریم و مدام در حال رایزنی و مبادله مسائل و موضوعات مختلف هستیم.

"تاکه شیء" بر ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا به ویژه در موضوع تنگه هرمز تاکید کرد.

 

نظر شما