شناسهٔ خبر: 34120262 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

واکنش چهار نماینده زن کنگره به حملات ترامپ

سناتور رامنی در توییتر نوشت: مردم می‌توانند درباره سیاست اختلاف داشته باشند، ولی این که به شهروندان ایالات متحده بگویید به جایی برگردند که از آنجا به آمریکا، زیاده روی است.

صاحب‌خبر -

واکنش چهار نماینده زن کنگره به حملات ترامپ

چهار نماینده زن کنگره آمریکا که هدف حملات لفظی دونالد ترامپ قرار گرفته اند، می‌گویند رییس جمهوری ایالات متحده با این حرف‌ها در پی انحراف افکار عمومی است.

به گزارش بی بی سی، آلکساندریا اوکازیو کورتز، ایلهان عمر، آیانا پرسلی و رشیده طلیب، نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که ترامپ به آن‌ها گفته از "آمریکا بروند"، دوشنبه در یک کنفرانس خبری از مردم آمریکا خواستند تا "در تله سخنان او نیفتند. "

همزمان، دونالد ترامپ دوشنبه در سخنانی دوباره به این چهار نماینده گفت که می‌توانند آمریکا را ترک کنند و بروند.

ترامپ یکشنبه در توییتر خطاب به این "چهار نماینده پیشرو حزب دموکرات" گفته بود که بهتر است به کشور‌هایی برگردند که از آنجا به آمریکا آمده اند و به اصلاح کشور‌های فاسد و جرم خیزشان بپردازند.

از این سخنان ترامپ به خاطر نژادپرستی و بیگانه هراسی انتقاد شده است.

هر چهار نماینده که به خاطر انتقاد‌های تندشان از دونالد ترامپ به جوخه معروف شده اند، شهروند ایالات متحده هستند و به غیر ایلهان عمر که در کودکی به عنوان پناهجو به آمریکا مهاجرت کرده، بقیه آن‌ها متولد این کشور هستند.

هر چهار نماینده برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی به مجلس نمایندگان راه پیدا کردند و خواهان برخورد محکم‌تر رهبری حزب خود با دونالد ترامپ و از جمله آغاز روند استیضاح وی در مجلس نمایندگان هستند.

ترامپ دوشنبه از سخنان خود دفاع کرد و نژادپرست بودن را رد کرد.

دونالد ترامپ گفت: "تن‌ها کاری که آن‌ها انجام می‌دهند شکایت کردن است. این‌ها کسانی هستند که از کشور ما نفرت دارند. به نظر من، آن‌ها به شدت نفرت دارند. "

دونالد ترامپ همچنین این نمایندگان - که دو نفرشان مسلمان هستند - را متهم کرد که دشمنان آمریکا از جمله گروه القاعده را دوست دارند و با اسرائیل دشمن هستند.

او همچنین بار دیگر در توییتر نوشت: اگر در آمریکا خوشحال نیستید، می‌توانید بروید. این انتخاب شماست. فقط انتخاب شما.

نمایندگان دموکرات مورد اشاره آقای ترامپ دوشنبه در کنفرانس خبری گفتند به جای سخنان رییس جمهوری باید به سیاست‌های او توجه کرد.

هر چهار نفر در سخنان خود تاکید کردند که باید به مسائلی مانند بهداشت عمومی، خشونت با سلاح گرم و بازداشت مهاجران در بازداشتگاه‌های مرز مکزیک توجه شود.

آیانا پرسلی، نماینده آفریقایی تبار از ایالت ماساچوست درباره این سخنان گفت: "این صرفا انحراف افکار عمومی از هرج و مرج بی رحمانه و فرهنگ فاسد این دولت است. "

واکنش چهار نماینده زن کنگره به حملات ترامپ

خانم پرسلی با رد تلاش‌های آقای ترامپ برای منزوی کردن این چهار نفر گفت: ما جوخه بزرگی هستیم. این جوخه شامل همه افرادی است که در پی ساختن دنیای عادلانه تری هستند.

به گفته ایلهان عمر، نماینده مسلمان و سومالیایی تبار از ایالت مینه سوتا، "حملات نژادپرستانه" آقای ترامپ علیه این چهار زن رنگین پوست بخشی از "برنامه ملی گرایان سفید پوست" است.

رشیده طلیب، نماینده فلسطینی تبار و مسلمان از میشیگان نیز سخنان آقای ترامپ را "بیگانه هراسی و نژادپرستی" خواند و به همراه خانم عمر خواهان استیضاح او شد.

خانم اوکازیو کورتز هم که لاتینی تبار و نماینده نیویورک است، با تعریف خاطره دیدار خود از واشنگتن در دوران کودکی اش گفت: باید به کودکان یاد داد به "رغم سخنان رییس جمهوری، این کشور به شما تعلق دارد. "

واکنش‌ها

سخنان ترامپ با انتقاد تند دموکرات‌ها مواجه شده که این سخنان را نژادپرستانه خوانده اند.

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان، روز دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که برای محکوم کردن اظهارات ترامپ پیش نویس قطعنامه‌ای تهیه شده است.

خانم پلوسی خواهان آن شد که نمایندگان جمهوریخواه هم برای محکوم کردن اظهارت بیگانه ستیزانه رئیس جمهور، به حزب دموکرات بپیوندند. او گفت که در برابر این حملات "مشمئزکننده" ساکت نخواهد نشست.

بعضی از جمهوری خواهان مانند سناتور میت رامنی نیز از این سخنان انتقاد کرده اند.

او این سخنان را مخرب و تفرقه افکنانه خوانده است.

سناتور رامنی در توییتر نوشت: مردم می‌توانند درباره سیاست اختلاف داشته باشند، ولی این که به شهروندان ایالات متحده بگویید به جایی برگردند که از آنجا به آمریکا، زیاده روی است.

همزمان، سناتور لینزی گراهام که به آقای ترامپ نزدیک است این نمایندگان را کمونیست و مخالف آمریکا نامیده، ولی از آقای ترامپ خواسته به جای حملات شخصی، حزب دموکرات را هدف بگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما