شناسهٔ خبر: 34120243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار هشترود:

توانمندسازی معلولان و مددجویان اولویت بهزیستی هشترود باشد

هشترود- فرماندار هشترود با بیان اینکه توانمندسازی معلولان و مددجویان اولویت بهزیستی باشد، گفت: افزایش بدون ضابطه مددجویان می‌تواند به ناتوانی و انفعال جامعه منجر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان صبح امروز سه شنبه در دیدار با کارکنان بهزیستی شهرستان هشترود گفت: خوشبختانه مجموعه بهزیستی شهرستان با وحدت و همدلی و ایجاد یک رابطه صمیمانه توانسته خدمات ارزنده‌ای را در راستای اهداف خود به شهروندان ارائه کند.

وی داشتن زندگی توام با آرامش و رضایت را که منجر به بهبود و افزایش سطح برخورداری افراد در جامعه و به معنای دقیق کلمه زیست بهتر باشد را یک خواسته عمومی مطرح کرد اما تاکید کرد سازمان بهزیستی با اهداف و مسئولیت‌ها و ماموریتهای مشخص به منظور خدمت رسانی به افراد نیازمند جامعه شکل گرفته است.

امینیان ادامه داد: مددکاران این سازمان همچون فرشته‌های زمینی هستند که ساعات بسیاری را در طول روز صرف کمک به هم‌نوعانشان که جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، می کنند و طبیعی است تنها افرادی از عهده این مسئولیت خطیر برمی‌آیند که دارای روحیه‌ای متعالی باشند و دردها و رنج‌های نیازمندان را دردها و رنج‌های خود دانسته و لحظه‌ای در گره گشایی از مشکلات این افراد دریغ نکنند.

فرماندار هشترود با بیان این مسئله که گسترش چتر حمایتی به افراد و مددجویانی بیشتر، در نگاه اول ارزشمند به نظر می‌رسد، اظهار داشت: نگاه عمیق به مسئله نشان می‌دهد که افزایش مددجویان بدون ضابطه می‌تواند به ناتوانی و انفعال جامعه منجر شده و حمایت‌های قطره چکانی در دراز مدت تبدیل به یکی از مشکلات اساسی جامعه شود چرا که راه را برای هرگونه خلاقیت از افراد می‌گیرد.

وی سپس گفت: بر این اساس لازم است سازمان در راستانی افزایش توانمندی مددجویان حرکت کرده و سعی در کاهش تعداد افرادی که تحت حمایت‌های سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند از طریق دادن آموزش‌های مناسب و مهارت‌های لازم به آن‌ها داشته باشد.

امینیان با تاکید بر اینکه معلولیت، محدودیت نیست اظهار داشت: استیون هاوکینگ فیزیک‌دان و دانشمند برجسته عصر ما ۵۰ سال از عمر خود را در حالی سپری کرد که تمام جسم او به جز انگشت دست چپ دچار معلولیت شده و از حرکت بازایستاده بود و با این حال وی توانست به مرحله‌ای از خودشکوفایی برسد که جزو دانشمندان برجسته قرن لقب بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت تمامی تلاش خود را در راستای افزایش حمایت‌ها از سازمان بهزیستی انجام می‌دهد اظهار داشت: منابع دولتی محدود بوده و امکان اینکه بتواند همه مشکلات را پوشش بدهد ندارد ولی با این حال میزان بودجه سازمان بهزیستی در سال جاری از ۱,۷۰۰ میلیارد تومان به ۲,۷۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

نظر شما