شناسهٔ خبر: 34120184 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در فینال پارسال اسیا گل می زدم پرسپولیسی ها مجسمه ام را می ساختند

دین‌محمدی:استقلال مگر به مهمانی می رود که نیاز به بزرگتر داشته باشد

ستاره سابق استقلال معتقد است حرمت ها در فوتبال ایران دیگر مانند گذشته رعایت نمی شود

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،سیروس دین‌محمدی ستاره سابق استقلال این روزها مشغول استراحت و گذراندن کلاس‌های مربیگری است. او معتقد است استقلال امسال می‌تواند نتایج بهتری را کسب کند.
با وی در خصوص شرایط این روزهای استقلال، جدایی بازیکنان باتجربه و همچنین حضور مجیدی در تیم امید به صحبت پرداختیم.

 شرایط استقلال را برای فصل جدید لیگ برتر پیگیری می‌کنید؟

کم و بیش شرایط را دنبال می‌کنم. احساس می‌کنم استراماچونی از انگیزه خوبی برای حضور در استقلال برخوردار است. عکس‌های تمرینات نشان می‌هد که او خودش مانند سایر مربیان پای کار است و این خودش یک حسن است. شفر هم با عشق کار می‌کرد اما بنده خدا سنش اجازه نمی‌داد مثل استراماچونی پا به پای سایرین تمرین کند.

 خیلی از بازیکنان فصل گذشته امسال از تیم جدا شدند. این شرایط به سود استقلال است؟

به هر حال هر مربی سلیقه‌ای دارد. یکی از دلایلی که استقلال در این چند سال نتوانسته جام کسب کند همین بوده که هر سال بازیکنان زیادی از تیم جدا شدند. خسرو که خداحافظی کرد، پژمان و رحمتی هم که بنا به دلایلی از تیم جدا شدند. به هر حال ما که 31 سال داشتیم به ما گفتند پیر شدی و مجبور به خداحافظی شدیم. الان که در فوتبال بازیکن 37 ساله هم بازی می‌کند.

اما خیلی‌ها می‌گویند جدا شدن این بازیکنان باعث شده که استقلال بازیکن بزرگتر در تیم نداشته باشد.

مگر مهمانی می‌رویم که بزرگتر داشته باشیم؟ یا مگر مراسم ختم است؟ دیگر در فوتبال ایران بزرگتر معنی ندارد و به نوعی این عبارتها مرده است. قدیم به این مسائل اهمیت می‌دادند. درثانی فرشید اسماعیلی چهار سال است که در استقلال است، بزرگ تیم محسوب نمی‌شود؟ یا حسین حسینی تجربه ندارد؟

 آمار می‌گوید استقلال در یک سال گذشته 25 تا از بازیکنانش تغییر یافته‌اند. این کار استقلال را سخت نمی‌کند؟

شاید در پنج بازی ابتدایی فصل تیم دچار مشکل شود اما در ادامه و با هماهنگی بازیکنان با یکدیگر شرایط بهتر می‌شود. آن سالی که هشت بازیکن استقلال در زمان امیر قلعه‌نویی از تیم جدا شدند، استقلال نایب قهرمان نشد؟ یا فصل بعدش عنوان قهرمانی را به دست نیاورد؟

 امسال استقلال خیلی بازیکن جوان جذب کرد؟

جوانان خیلی خوبی به استقلال آمدند. علی دشتی بازیکن خیلی خوبی است اما اگر آن دشتی باشد که در پارس جنوبی جم بازی می‌کرد. یزدانی هم باتجربه است زمان پرویز مظلومی یک بازی دوستانه با آنها داشتیم به پرویزخان گفتم او بازیکن خوبی است و به درد استقلال می‌خورد.

 امید نورافکن زمان شما ستاره شد و امسال هم دوباره راهی بلژیک شد؟

امید فوتبالیست بااستعدادی است. یک روز به زمین شماره سه آزادی رفتم امید در تیم ایوب اصغرخانی بازی می‌کرد. آن زمان چون آنالیزور استقلال بودم به ایوب گفتم او را به جوانان ببرد. فصل بعدش که خودم سرمربی امیدها شدم از او استفاده کردم و سپس امیرخان او را به بزرگسالان برد.

با فرهاد مجیدی همبازی بودید. فکر می‌کنی بتواند در تیم امید موفق شود؟

به اعتقاد من اگر برای استارت کمی تجربه داشت بهتر بود. البته او خیلی خوش‌شانس است که سرمربی یکی از بهترین امید‌های تاریخ شده است. ما که از این شانس‌ها نداشتیم. اگر به المپیک برویم که چه بهتر اگر هم نرویم 40 سال نرفته‌ایم، یک سال هم رویش.

می‌دانستی آخرین بازیکن ایرانی هستی که در فینال آسیا موفق به گلزنی شده‌ای؟

این قضیه را می‌دانستم. 27 سال پیش در فینال موفق به گلزنی شده بودم اما متاسفانه استقلالی‌ها هیچ‌وقت روی این مسئله تبلیغ نکردند. اگر در فینالی که پارسال در آزادی برگزار شد گل می‌زدم، پرسپولیسی‌ها مجسمه‌ام را می‌ساختند.

 

نظر شما