شناسهٔ خبر: 34119542 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سخنگوی هیات رییسه مجلس:

هیات رییسه ضرورتی برای حضور ظریف در مجلس تشخیص نداد

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: در شرایط فعلی هیات رییسه ضرورتی برای دعوت از وزیر امور خارجه برای حضور در جلسه غیر علنی مجلس تشخیص نداد.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج و در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل برنامه حضور جواد ظریف وزیر امور خارجه برای حضور در جلسه غیر علنی مجلس لغو شد؟ گفت: پیشنهاد برای دعوت از آقای ظریف و برگزاری یک جلسه غیر علنی با محور بررسی مسائل سیاست خارجی را داشتیم، اما این برنامه قطعی نشده بود که حال بگوییم لغو شده است.

وی افزود: در شرایط فعلی هیات رییسه مجلس ضرورتی برای دعوت از وزیر امور خارجه برای حضور در جلسه غیر علنی تشخیص نداد و به همین دلیل در هفته های آتی شاهد حضور آقای ظریف در مجلس نخواهیم بود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس تصریح کرد: در حال حاضر چند موضوع از سوی هیات رییسه بررسی می شود. موضوع نخست مربوط به بخش کشاورزی و همچنین توزیع کالاهای اساسی است و به همین منظور از وزیر جهاد کشاورزی برای حضور در جلسه غیر علنی دعوت شده است.

عباسی افزود: همچنین برای موضوع توزیع کالاهای اساسی نیز از وزیر صنعت دعوت کرده ایم. این جلسات احتمالا هفته های آینده در صحن مجلس برگزار می شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در موضوع بسیار مهم یارانه ها، اعم از یارانه های آشکار و یارانه های پنهان که بخش مهمی از معضلات اقتصادی کشور را تشکیل می دهد، برنامه ویژه ای در مجلس تدارک دیده شده است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: در این حوزه مقرر گردید که روسای فراکسیون ها و روسای کمیسیون های مجلس، کارگروه هایی را تشکیل و پس از تدوین نظرات تخصصی مجلس، یک جلسه غیر علنی در صحن برگزار و با دعوت از مسوولان مربوطه، این نظرات به دولت منتقل گردد.

نظر شما