شناسهٔ خبر: 34119400 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شجاعی: زمان و محل برگزاری مسابقات کاپ آسیا مشخص نیست/ لیگ برتر از آبان آغاز می‌شود

نایب رئیس بسکتبال بانوان کشورمان گفت: هنوز زمان و محل برگزاری مسابقات سطح B کاپ آسیا بر خلاف سطح A مشخص نشده است.

صاحب‌خبر -

فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تیم ملی بسکتبال برای حضور در رقابت‌های کاپ آسیا گفت: مسابقات بسکتبال کاپ آسیا بانوان هر ۲ سال یک بار و در دو سطح  A  و B  برگزار می‌شود و  تیم‌های مختلف با قرار گرفتن در سطح‌های مختلف با هم به رقابت می‌پردازند.

تیم‌های مطرح آسیا در سطح  A  و تیم‌های دسته دوم آسیا در سطح B  این رقابت‌ها حضور دارند و از آن جایی که تیم ملی بسکتبال بانوان کشور ما هم قرار است برای نخستین مرتبه در این مسابقات حاضر شود در سطح  B  قرار می‌گیرد.  

او درباره ارسال نامه اعلام آمادگی برای حضور در این رقابت‌ها عنوان داشت: پس از تصویب و تائید حجاب ورزشکارانمان توسط فیبا برای حضور در رقابت‌های مختلف ما می‌توانیم در مسابقات مختلف حاضر شویم، اما ناممان در میان تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها که اعلام حضور کرده بودند حضور نداشت، به همین منظور با ارسال نامه‌ای آمادگیمان برای حضور در این رقابت‌ها را اعلام کردیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال درباره زمان برگزاری این رقابت‌ها بیان داشت: زمان برگزاری مسابقات سطح  B  هنوز معلوم نیست، اما زمان و محل برگزاری مسابقات سطح  A  مشخص شده است. ما هم منتظر هستیم تا برای سطح B  هم مشخص شود.  

شجاعی در پاسخ به سوالی درباره حضور تیم ملی بسکتبال ۳ نفره بانوان در رقابت‌های ساحلی قهرمانی جهان گفت: مسابقات بسکتبال ۳ نفره به تازگی به رقابت‌های ساحلی اضافه شده است و ما هم برای حضور در این رقابت‌ها که در نیمه دوم مهر و به میزبانی قطر برگزار می‌شود اعلام آمادگی کردیم.  

او افزود: برگزاری رقابت‌های بسکتبال ۳ نفره در بخش ساحلی به معنای انجام این بازی روی شن و ماسه نیست بلکه از آن جایی که این بازی در خارج از سالن انجام می‌شود نامش در میان این رقابت‌ها قرار گرفته است.  

نایب رئیس بسکتبال بانوان کشورمان درباره زمان آغاز رقابت‌های لیگ برتر هم عنوان داشت: برنامه ریزی مسابقات را انجام داده ایم و هم اکنون هم شاهد برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در بخش‌های پایه شامل نونهالان، نوجوانان و جوانان هستیم، مسابقات لیگ در بخش پایه، دسته ۹ یک و دو هم قرار است از ابتدای مهر آغاز شود و لیگ برتر هم از ابتدای آبان تا اسفند پیگیری می‌شود.  

بیشتر بخوانید:

شجاعی: مدال برنز عبدالوند پس از چهل سال برای بسکتبال بانوان به دست آمده است

شجاعی: نباید انتظار داشت تیمی که به تازگی کارش را آغاز کرده روی سکو برود/ ۲ بازیکن جایگزین مصدوم‌ها شدند

انتهای پیام/ 

اظهارات نایب رئیس بسکتبال بانوان درباره آخرین وضعیت تیم های ملی و لیگ برتر 

نظر شما