شناسهٔ خبر: 34119324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اردوی تیم ملی رویینگ قایقرانی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد- ایرنا- رئیس هیات قایقرانی خراسان شمالی گفت: اردوی تدارکاتی تیم ملی قایقرانی بانوان در رشته رویینگ، ۳۰ مرداد ماه به مدت ۲۰ روز در استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

هادی راضیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این اردو ۲۳ ورزشکار از استان‌های مختلف کشور شرکت دارند که ۵ نفر آنها از خراسان شمالی خواهد بود.

وی افزود: این اردو در ماده‌های مختلف قایق ۱، ۲ و چهارنفره سبک و سنگین وزن در محل سد شیرین دره برگزار می‌شود.

راضیان خاطرنشان کرد: تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری خوب این اردو در استان برنامه ریزی شده و تجهیزات لازم نیز توسط فدراسیون در حال انتقال است.

وی افزود: ورزشکاران برتر حاضر در این اردو بعد از کسب آمادگی و انجام تست‌های لازم برای مسابقات جهانی سهمیه المپیک که مهرماه امسال برگزار می‌شود اعزام می‌شوند.

رئیس هیأت قایقرانی خراسان شمالی یادآور شد: سد شیرین دره به عنوان یکی از سدهای غنی استان برای برگزاری مسابقات قایقرانی بسیار مناسب است.

وی گفت: هم اینک ۵ رشته قایقرانی در خراسان شمالی فعال است که ورزشکاران سه رشته رویینگ، کاناپولو و اسلالوم در دومین دوره المپیاد ورزشی ایرانیان شرکت دارند و ورزشکاران رشته دراگون بت و آب‌های آرام نیز در حال تمرین برای کسب آمادگی بیشتر به سر می‌برند.

به گزارش ایرنا، فقط در شهرستان بجنورد افزون بر ۱۵۰ ورزشکار در رشته قایقرانی فعال هستند.

هم اینک کمیته‌های قایقرانی خراسان شمالی در رشته‌های دراگون بوت، کاناپولو، آب‌های آرام، رویینگ، آب‌های خروشان، استعدادیابی، داوران و مربیان و مسابقات این رشته‌ها نیز در شهرهای بجنورد، شیروان، فاروج، مانه و سملقان، اسفراین و جاجرم فعال است.

قایقرانان خراسان شمالی کسب مقام دوم جهانی و مقام‌های آسیایی و مقام‌های متعدد کشوری را در کارنامه خود دارند و یکی از قایقرانان این استان نیز به اردوی تیم ملی دعوت شده است.

روئینگ نیز نوعی قایقرانی و یک رشتهٔ ورزشی است که در آن ورزش‌کاران بر روی یک قایق با استفاده از پارو در رودخانه، دریاچه یا دریا به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در این رشته قایقرانان رو به عقب در قایق نشسته و با استفاده از دو پارو که با گیره به قایق چسبیده‌است، قایق خود را به سمت جلو هدایت می‌کنند. قایق‌های روئینگ دراز و باریک و دو سوی آن‌ها نیمه مدور است.

ط / ‏‬ ۶۰۴۲

نظر شما