شناسهٔ خبر: 34118785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی:

آمار بیمه شدگان اجباری خراسان جنوبی سه هزار نفر افزایش یافت

بیرجند- مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بیمه شدگان اجباری سازمان در خراسان جنوبی با افزایش سه هزار نفری نسبت به سال گذشته به بیش از ۷۷ هزار نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید درویشی صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۴۷ درصد جامعه از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی ۱۱۶ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۱۱۷ هزار و ۴۲۱ مستمری بگیر وجود دارد که با احتساب خانواده هایشان ۳۶۳ هزار نفر می شوند.

درویشی ادامه داد: این تعداد از خدمت بگیران در حالی است که در سال گذشته بیمه شدگان اصلی ۱۱۴ هزار و ۸۹۰ نفر و مستمری بگیران تنها ۱۵ هزار و ۸۴۱ نفر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت آمار بیمه شدگان اجباری از منظر ایجاد اشتغال افزود: بیمه شدگان اجباری در ابتدای سال ۹۷ حدود ۷۴ هزار و ۱۰۰ نفر بوده که در حال حاضر به ۷۷ هزار و ۱۴۶ نفر رسیده است و افزایش سه هزار نفری را نشان می دهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارگاه های تحت پوشش تأمین اجتماعی در خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۸۸۷ واحد است، گفت: سال گذشته بابت تعهدات بلند مدت ۳۹۳ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

درویشی اظهار کرد: همچنین سال گذشته بابت تعهدات کوتاه مدت ۱۳ میلیارد تومان و بابت بیمه بیکاری ۱۵ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر در تأمین اجتماعی ۶۴ نوع خدمت به صورت غیرحضوری و الکترونیکی ارائه می شود.

نظر شما