شناسهٔ خبر: 34116479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت هزار خانه در برنامه کمیته امداد آذربایجان شرقی

خبرگزاری صداوسیما

امسال یک هزار مسکن مددجویی کمیته امداد در آذربایجان شرقی در حال ساخت است.

صاحب‌خبر -

ساخت هزار خانه در برنامه کمیته امداد آذربایجان شرقیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان با اعلام این خبر گفت : این طرح بر اساس تفاهم نامه بین دو نهاد انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی اجرا می شود و هم اکنون بیشتر واحدهای مسکونی در مرحله بتن‌ریزی هستند.
محمد کلامی با اشاره به اینکه اولویت کمیته امداد، مسکن دار کردن ایتام زیرپوشش این نهاد است افزود : سال گذشته در شرایط بد معیشتی و نوسانات شدید اقتصادی ۸۴۱ مسکن به مددجویان تحویل دادیم.
وی اضافه کرد : از سال ۹۶ قرار بود در طول ۵ سال همه مددجویان بدون مسکن استان که حدود ۳ هزار خانوار را شامل می شوند صاحب مسکن شوند که در۹۶ حدود ۷۵۰ مسکن، در سال ۹۷ حدود ۸۴۰ مسکن ساخته شده است و سال ۹۸ حدود یک هزار مسکن ساخته می‌شود و از برنامه جلوتر هستیم اما با توجه به تغییر ترکیب و آمار مددجویان، نیاز به مسکن مددجویی افزایش یافته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با ابراز تأسف از اینکه تکانه‌های شدید معیشتی سال قبل باعث شد که ۲۰ هزار خانوار جدید به جمعیت مددجویی استان اضافه شوند گفت : تامین معیشت و مسکن نیازمندان باید بر اساس تعهدات، تأمین شود.
وی از افزایش مشارکت‌های مردمی در کمیته امداد استان خبر داد و گفت : رشد اعتماد مردمی، خود را در قالب رشد مشارکت عمومی نشان می‌دهد و در جشن رمضان امسال با وجود اینکه تصور می‌کردیم به دلیل مشکلات اقتصادی و همزمانی با کمک‌های مردمی به سیل، با افت محسوسی مواجه شویم، به ۵ هزار حامی ایتام نیاز داشتیم که ۶۹۰۰ حامی جذب شد.
کلامی خاطرنشان کرد : کمک‌های نقدی در جشن رمضان، با رشد ۱۲۴ درصدی از ۳۳۰ میلیون تومان سال قبل به ۷۶۰ میلیون رسید و کمک‌های غیر نقدی و کالایی هم با رشد ۲۴ درصدی، از ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
وی با اشاره به میزان افزایش اعتماد عمومی در حوزه صدقات استان گفت: صدقات سال ۹۶ نسبت به ۹۵ حدود ۱۱ درصد افزایش داشت، صدقات سال ۹۷ نسبت به ۹۶ حدود ۲۰ درصد رشد داشت که رتبه اول میزان رشد کشور را کسب کردیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی افزود : در سه ماه نخست امسال هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۶ درصد رشد،میزان کمک‌ها ۵۰۰ میلیون تومان افزایش داشت و دوباره رتبه نخست را کسب کردیم.
 هم اکنون حدود ۹۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی هستند .

نظر شما