شناسهٔ خبر: 34115739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صادرات ماشین آلات کشاورزی چهارمحال و بختیاری ۵۰ درصد افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال صادرات ماشین آلات کشاورزی تولیدی این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافت .

صاحب‌خبر -

امین صلابت روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: یک واحد صنعتی در این استان در سه ماهه نخست امسال ۱۵۴ دستگاه ماشین آلات کشاورزی به کشورهای افغانستان، ترکیه، عراق، ترکمستان و برخی کشورهای آفریقایی صادر کرد.

به گفته وی، با صادرات این میزان ادوات کشاورزی تولید شده این استان تاکنون ۲۷۳ هزار و ۲۰۰ دلار ارز وارد کشور شده و زمینه اشتغال ۴۰ نفر نیروی کار جوان بومی نیز فراهم شده است.

معاون صنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، تولیدات ماشین آلات صادراتی استان را شامل خرمن کوب بوجاری، علوفه خردکن، تریلی و آسیاب پشت تراکتور و برقی عنوان کرد و گفت: این ماشین آلات با درنظر گرفتن استاندارد های جهانی و کیفیت بالا تولید می شود، که امید است با ثبت سفارش میزان صادرات تا پایان سال افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از شش هزار و ۷۰۰ دستگاه تراکتور، ۵۵ دستگاه کمباین و پنج چاپر خودروی ذرت حدود ۲ هزار دستگاه ماشیتن آلات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری شناسایی و شماره گذاری شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از دو هزار واحد صنعتی است.

۲۰۹۷ / ‏۶۱۹۹
 

نظر شما