شناسهٔ خبر: 34115524 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

مخالفان سودانی: یک شهروند زیر شکنجه نظامیان جان باخت

کمیته مرکزی پزشکان وابسته به مخالفان سودانی از کشته شدن یک شهروند زیر شکنجه نظامیان این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیته مرکزی پزشکان وابسته به مخالفان سودانی از کشته شدن یک شهروند زیر شکنجه نظامیان این کشور خبر داد.

به گزارش بامداد سه شنبه پایگاه خبری عربی ۲۱، کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرد که یک شهروند سودانی به دست نیروهای واکنش سریع شکنجه شده و به قتل رسیده است.

نیروهای واکنش سریع که شبه نظامیان "جنجوید" هم بخشی از آن‌ها هستند، برای مقابله با ناآرامی های دارفور تشکیل شد و در حال حاضر به خشونت و سرکوب اعتراض ها متهم است.

کمیته مرکزی پزشکان سودان روز یکشنبه نیز اعلام کرد که در پی درگیری تظاهرکنندگان و نیروهای واکنش سریع در استان "سنار" واقع در جنوب شرقی این کشور، یک نفر کشته و ۷ تن دیگر زخمی شدند.

اعتراض های مردم سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) ابتدا به خاطر افزایش قیمت نان آغاز شد، اما به سرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و تظاهرکنندگان خواستار سرنگونی دولت "عمر البشیر" رئیس جمهوری شدند. سرانجام حکومت وی ۲۲ فروردین ماه با دخالت ارتش خاتمه یافت و پس از آن ارتش سودان با تشکیل نهادی با عنوان شورای نظامی انتقالی به ریاست ژنرال "عبدالفتاح البرهان" قدرت را در دست گرفت، اما گروه‌های معترض سودانی خواستار کنار رفتن نظامیان و انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک شورای غیر نظامی و تشکیل یک حکومت دمکراتیک هستند و برای رسیدن به خواسته‌های خود همچنان به اعتراض و تحصن در خیابان‌ها و میدان اصلی پایتخت و مقابل وزارت دفاع ادامه می‌دهند.

لینک کوتاه کپی لینک
منبع: ایرنا
منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما