شناسهٔ خبر: 34115087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

با مشارکت ستاد معین بنیاد مسکن استان فارس

تعمیرات نیمی از واحدهای آسیب دیده سیل خوزستان به پایان رسید

ستاد بازسازی بنیاد مسکن فارس به عنوان بنیاد معین استان خوزستان در این استان فعال است و در بیش از ۵۰ درصد از واحدهای آسیب دیده شهرستان شوشتر کار تعمیرات را به پایان رسانده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تقدیر از تلاش شبانه روزی نیروهای جهادی و خدوم بنیاد مسکن فارس در استان خوزستان افزود: از مجموع یک هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی معرفی شده که نیازمند احداث مجدد یا تعمیرات اساسی بوده است، تا کنون برای ۸۹۷ واحد عقد قرار داده شده تا بتوانند تسهیلات لازم را دریافت کنند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه این تعداد حدود ۶۰ درصد از واحد های نیازمند احداث مجدد یا تعمیرات اساسی را تشکیل می دهند افزود: مشارکت و همراهی مردم شهرستان شوشتر و ساکنان شهرهای گوریه و شعیبیه که بنیاد مسکن فارس مسوولیت بازسازی و تسهیل‌گیری اعطای تسهیلات در این مناطق را بر عهده دارد کم نظیر و مثال زدنی است.
مهندس زمانی اضافه کرد: کار آوار برداری در مناطق آسیب دیده سه شهر و ۱۴ روستا در شهرستان شوشتر با مشارکت ستاد معین بنیاد مسکن فارس در حال انجام است و برای ۳۰۴ واحد روستایی این شهرستان کار پیاده کردن نقشه و اجرای پی انجام شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه کارشناسان بنیاد مسکن فارس از ابتدای بروز سیل در خوزستان کار ارزیابی واحدهای خسارت دیده را هم انجام داده‌اند اضافه کرد: در ۳۹ روستا و یک شهر در شهرستان شوشتر نیز عملیات بهسازی و بازسازی در مرحله آرموتور بندی است، همچنین کار پی سازی، شناژ بندی و کرسی بندی نیز در یک شهر و ۲۴ روستا انجام شده است.
زمانی ادامه داد: با مشارکت ستاد معین بنیاد مسکن فارس به عنوان بنیاد معین استان خوزستان برای ۲۹۳ واحد روستایی و ۷۶۱ واحد شهری استان خوزستان کار تعمیرات واحد های آسیب دیده آغاز و این عملیات در ۱۸۰ واحد روستایی و ۳۴۷ واحد مسکونی شهری به پایان رسید.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین با تقدیر از مشارکت بانکهای عامل برای پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده شهرستان شوشتر افزود: ۲ هزار و ۵۵۴ واحد مسکونی در این شهرستان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده، برای یک هزار و ۱۲۱ واحد قرارداد تسهیلات منعقد گردیده و ۴۳۷ واحد روستایی و ۲۸ واحد شهری تسهیلات را دریافت کرده اند.همچنین برای یک هزار و ۷۲۱ واحد روستایی و ۶۹۶ واحد شهری وام بلا عوض درخواست شده است.
بنیاد مسکن استان فارس به عنوان ستاد معین بازسازی استان خوزستان کار ارزیابی و برآورد خسارت ها و همچنین مساعدت در بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل فروردین ماه امسال را در شهرهای گوریه و شعیبیه شهرستان شوشتر در استان خوزستان را به عهده دارد.

نظر شما