شناسهٔ خبر: 34112643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور:

همایش ملی «تجلیل از خیران بهزیستی» در مشهد برگزار می‌شود

رستمیان گفت: همایش تجلیل از خیران بهزیستی کشور در روزهای ۲۶ الی ۲۸ تیر ماه با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری و نیز ۳۰۰ خیر نیک‌اندیش در هتل الغدیر مشهد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدعلی رستمیان» شامگاه(دوشنبه ۲۴ تیر) در نشست خبری همایش تجلیل از خیران بهزیستی کشور، اظهار داشت: همایش تجلیل از خیران بهزیستی کشور در روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ تیر ماه با حضور ۳۰۰ خیر نیک‌اندیش با ۴ هدف زیارت جمعی حرم مطهر رضوی، تجلیل از زحمات مستمر و سالانه خیران، تشکیل مجامع استانی خیران و رفع مشکل مسکن خانوارهای دارای معلول به بالا در هتل الغدیر مشهد برگزار می‌شود.

 

مدیرکل مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور افزود: این مراسم با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی و جمعی دیگر از مدیران کشوری، استانی و شهری برگزار می‌شود و در نظر داریم با تشکیل مجامع استانی خیران بهزیستی مشکلات معلولان را برطرف کنیم.

 

وی با بیان اینکه در نظر داریم مشکل مسکن ۱۴ هزار ۳۲۸ خانوار فاقد مسکن را برطرف کنیم، گفت: تاکنون مشکل مسکن ۶۲۵۰ برطرف شده و این تعداد از مددجویان تحت پوشش بهزیستی واحدهای مسکونی خود را تحویل گرفتند و ۶۵۸۸ واحد هم در حال ساخت است و برای ساخت هر واحد مسکونی بین ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومان هزینه پیش‌بینی شده که ۳۰ میلیون آن توسط بهزیستی هدیه می‌شود و ۴۰ میلیون تسهیلات کم‌بهره با اقساط طولانی‌مدت از طریق بنیاد مسکن تخصیص می‌یابد و ۱۵ تا ۳۰ میلیون مابقی توسط مددجو باید تامین شود، اما به‌جهت مشکلات مالی‌شان توان پرداخت را ندارند و می‌خواهیم از ظرفیت خیران نیک‌اندیش استفاده کنیم.

 

رستمیان اظهارداشت:جمعی از حاضران در این همایش خیران مقیم خارج از کشور هستند که در کشورهای محل سکونت خود با نمایندگی‌های سازمان بهزیستی کشور حاضر هستند و پذیرش حاضران در این رویداد هم از امشب در مشهد آغاز می‌شوند.

 

مدیرکل مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور تاکید کرد: به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت خیران نیک‌اندیش مقیم در خارج از کشور هستیم و می‌خواهیم با فعال‌ترشدن سیستم‌های به‌روز بانکی کار انتقال وجوه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود، در سال گذشته بالغ بر ۸۶۲ میلیارد تومان حمایت عموم خیران نیک‌اندیش مقیم داخل و خارج کشور را داشتیم که رشدی ۱۸ درصدی داشته است و این عدد امسال به فضل الهی به بیش از هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

 

وی با اشاره به رشد ۱۵ درصدی میزان کمک‌های مردمی در ماه مبارک رمضان و عیدسعید فطر، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال واریز مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان کمک مردمی و پرداخت زکات فطریه و کفاره را در صندوق‌های بهزیستی داشتیم و می‌خواهیم که کمک خیران ‌نیک‌اندیش با حفظ کرامت مددجویان به دست آنان برسد‌.

 

رستمیان گفت: برخی اوقات قوانین و مقررات محدودیت‌هایی ایجاد کرده که به دنبال رفع این موانع و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی هستیم همچنین علت لغو و عدم برگزاری مجلس عروسی زوج‌های نابینا در مشهد در دست بررسی است و به فضل الهی این محفل باشکوه پس از بررسی لازم و اخذمجوزها برگزار خواهد شد و در این رابطه باید بگوئیم که اخذ مجوزها و استعلام‌ها به‌صورت سیستمی خواهد بود.

نظر شما