شناسهٔ خبر: 34111951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیمانکاران اسناد پیوست محیط زیستی پروژه ها را کپی برداری می کنند

مشهد- ایرنا- بسیاری از پیمانکاران اسناد مربوط به پیوست های محیط زیستی پروژه ها را از روی هم کپی برداری می کنند.

صاحب‌خبر -

رئیس اداره پدافند غیر عامل شهرداری مشهد گفت: باید به جای درخواست پیوست محیط زیستی، اجرای برنامه های محیط زیستی در پروژه ها در نظر گرفته شود.

محمد شیدایی دو شنبه شب در نشست بررسی مخاطرات محیط زیستی شهر مشهد افزود: بسیاری از مدیران پروژه محور هستند و به همین دلیل دستور اجرای کارهایی صادر می شود که به ما و محیط زیست آسیب می رساند.

وی اظهار داشت: در هیچ حوزه ای، استاندارد قابل قبول در مدیریت بحران و حوادث نداریم و تنها جایی که این استاندارد سازی ها وجود دارد، مربوط به حوزه پدافند غیر عامل است.

وی گفت: مدیران به جای آنکه آینده نگر باشند، هزینه محور هستند.

شیدایی با اشاره به نحوه برخورد انسان با طبیعت افزود: انسان برای انتفاع خود دست به تخریب طبیعت زده است و به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب بیش از حد به طبیعت در برخی کشورها قوانینی برای بهره برداری از طبیعت وضع شده است ولی در ایران برای جلوگیری از بحران، برنامه و ساختار درستی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: زمانی می توانیم در مواجهه با مخاطرات موفق شویم که آن را باور داشته باشیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.

یک پژوهشگر مدیریت ریسک نیز در این مراسم گفت: همه مدیریت بحران را قبول دارند ولی در عمل نمی توانیم آن را درست پیاده کنیم.

علی خزاعی افزود: هر بحران دارای سه ویژگی اصلی شامل وقوع در کمترین زمان، غیر قابل پیش بینی بودن و همچنین رفتار پویا و دینامیک است و به همین دلیل ما در ایران مشکلی به نام بحران آب نداریم زیرا در بلند مدت رخ داده و قابل پیش بینی است و فقط "عدم ساختار مناسب " باعث ایراداتی در کار شده است.

وی اظهار داشت: باید به جای مدیریت بحران، مدیریت پایدار را در نظر داشت و برای پروژه های در دست احداث، مدیریت ریسک را در نظر گرفت.

۲۰۳۰/‏‬ ۶۰۵۳

نظر شما