شناسهٔ خبر: 34111869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعداد ورودی های دانشگاه پیام نور در استان مرکزی روبه کاهش است

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی با بیان ایمرکز رشد و نوآوری در دانشگاه پیام نور استان راه اندازی می شود گفت: تعداد ورودی های دانشگاه پیام نور در استان مرکزی روبه کاهش است و آموزش‌های فنی و مهارتی در دانشگاه پیام نور استان مرکزی افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

علی اکبر ملکی راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراراک، با اشاره به تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور استان مرکزی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در استان مرکزی حدود 11 هزار دانشجو دارد که از این تعداد حدود یک هزار و 211 نفر کارشناسی ارشد هستند که در 22 رشته گرایش تحصیل می کنند.

وی افزود: دانشگاه پیام نور اراک حدود 3 هزار و 500 نفر دانشجو دارد که در مجموع حدود 65 درصد زن و 35 درصد مرد در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی ادامه داد: تعداد ورودی های دانشگاه پیام نور هر سال روبه کاهش است به طوری که حدود 10 تا 20 درصد هر سال کاهش ورودی در دانشگاه پیام نور داریم اما در دو سال اخیر آمار کاهش کند شده است.

ملکی راد با اشاره به فراهم شدن امکان ثبت نام برای دانش آموزان شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش نظام آموزشی 3-3-6 در دانشگاه پیام نور تصریح کرد: امسال کارآموزان فنی و حرفه ای پس از اتمام دوره متوسطه می توانند در دانشگاه بدون آزمون ثبت نام کنند.

مرکز رشد و نوآوری در اراک راه اندازی می شود

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان مرکزی جزو 7 استان در کشور است که باید نسبت به راه اندازی مرکز رشد و نوآوری اقدام کند، بیان کرد: با مجوز وزارتخانه، مرکز رشد و نوآوری در اراک راه اندازی می شود که در خیابان خرم این مرکز فعال شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی عنوان کرد: با امضاء تفاهم نامه معاونت ریاست جمهوری و رئیس دانشگاه پیام نور باید 7 استان از جمله استان مرکزی دوره های کوتاه مدت و بلندمدت تخصصی برای کارآفرینان در روستاها برگزار کنند و براساس تفاهم نامه، افرادی که دوره ها را می گذرانند می توانند وام با بهره کم دریافت کنند که این کار در راستای اشتغال روستایی قدم برمی دارد.

ملکی راد تصریح کرد: در این تفاهم نامه، رشته پوشاک به دانشگاه پیام نور استان مرکزی واگذار شد به عبارتی باید آموزش های کوتاه مدت و بلندمدت تخصصی را در زمینه پوشاک در روستاها انجام دهیم و در راستای توانمندسازی روستاییان قدم برداریم و توجه به این نکته ضروری است که آموزش ها در روستاها باید هدفمند و در راستای ایجاد اشتغال باشد.

عدم وجود آمار کاهشی در تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور

وی با اشاره به تعامل دانشگاه پیام نور با فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: در دو سال اخیر ارتباط خوبی با مراکز فنی و حرفه ای استان برقرار شده، به عبارتی دوره هایی که دانشجویان علاقه مند باشند به صورت رایگان توسط فنی و حرفه ای برگزار می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که امسال کاهشی در تعداد دانشجویان دانشگاه نداشته باشیم.

ارتقاء هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان مرکزی از مربی به استادیار

ملکی راد با اشاره به اینکه رشته های کارشناسی ارشد موجود در استان رشته های پرطرفداری هستند گفت: رشته های حقوق، روانشناسی و حسابداری رشته هایی هستند که بازار ویژه خود را دارند به همین سبب بیشتر به دنبال کیفیت هستیم.

وی ادامه داد: بیشتر به دنبال ارتقاء هیئت علمی دانشگاه را از مربی به استادیار هستیم که امیدواریم با ارائه خدمات بهتر در راستای افزایش خدمات در استان قدم موثری برداریم.

انتهای پیام/ ت

نظر شما