شناسهٔ خبر: 34111719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چرا نظر عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره آیت‌الله جنتی یکباره تغییر کرد؟

سام سوادکوهی عضو حقوقدان شورای نگهبان که روز گذشته انتقاداتی را متوجه دبیر شورا کرده بود، امروز نظرش را درباره آیت‌الله جنتی پس گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، با اعلام اسامی حقوقدانان پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی برای عضویت در شورای نگهبان مشخص شد که خداحافظی سه عضو حقوقدان شورای نگهبان حتمی است.

نجات‌الله ابراهیمیان، محسن اسماعیلی و سام سوادکوهی سه عضو این شورا هستند که دوره حضورشان در شورای نگهبان پایان یافته و قرار نیست تمدید شود.

سام سوادکوهی اولین عضو حقوقدان شورای نگهبان بود که روز گذشته در مصاحبه‌ای به عدم حضورش در میان گزینه‌های رئیس قوه قضائیه واکنش نشان داد و اعلام کرد که علت این موضوع مشورتی است که رئیسی با آیت‌الله جنتی داشته است.

او در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفته بود که حتماً رئیسی با آیت‌الله جنتی در این باره صحبت کردند و بعد به این نتیجه رسیدند.

سوادکوهی درباره نقش آیت‌الله جنتی در عدم معرفی او هم گفته بود که «شاید علت (عدم موافقت) این بوده و رویکرد ما با میل، سلیقه و موازینی که ایشان (آیت‌الله جنتی) به آن اعتقاد داشتند مطابقت نداشته».

او در پاسخ به سوال خبرنگار تاکید کرد که عدم معرفی وی از سوی رئیس قوه قضائیه نظر منفی آیت‌الله جنتی نسبت به وی بوده است.

اما پس یک روز سام سوادکوهی در گفتگو با خبرگزاری فارس مواضعی درباره آیت‌الله جنتی اتخاذ کرد که به نظر تناسبی با موضع گلایه‌آمیز روز گذشته وی ندارد.  

عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره آیت‌الله جنتی به این خبرگزاری گفت: مهم‌ترین دغدغه آیت الله جنتی حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و غیر از این موضوع چیز دیگری ندیده‌ام و این اظهارات را همواره به صورت شفاف و روشن در زمان‌های مختلف بیان کرده‌ام. در هر موردی که آیت الله جنتی در موضوعات مختلف موضع گیری کرده‌اند بر اساس نگرانی و دغدغه‌شان نسبت به جمهوریت نظام و آنچه که اصول نظام به آن متکی است باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: از اینکه در چند سال اخیر در خدمت آیت الله جنتی در شورای نگهبان بودم افتخار می‌کنم ضمن اینکه کشور به وجود ایشان و خصلت‌های مفید وی بسیار نیاز دارد.

سوادکوهی که درباره معرفی محمد دهقان برای عضویت در شورای نگهبان موضعی منتقدانه داشت، امروز موضعش را تغییر داد. او درباره جناحی بودن محمد دهقان گفته بود که «امیدوارم ایشان در مقام داوری بتوانند به‌درستی عمل کنند. اما در هر صورت باید تأکید کنم که کار داوری، کار بسیار سختی است و نگرانی که شما می‌گویید بجاست. اما امیدواریم در عمل آنچه خیر است اتفاق بیفتد»، اما امروز در گفتگو با فارس درباره وی گفت که «از آقای دهقان غیر از دینداری و حفظ ارزش‌های اعتقادی کشور چیز دیگری ندیده‌ام. او فردی برجسته و مفید است و امیدوارم هر آنچه در مورد وی در نشست فردای مجلس محقق شود بر اساس حکمت خداوند باشد».

مشخص نیست که چرا سوادکوهی پس از یک روز مواضعش را درباره آیت‌الله جنتی و محمد دهقان تغییر داده است.

27217

نظر شما