شناسهٔ خبر: 34110787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تدبیر مسئولان در تعریض کم هزینه محور آستارا - اردبیل

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: مرحله نخست تعریض محور آستارا به اردبیل به علت استفاده از مصالح حاصل از حذف پیچ ها در کارگاه راه آهن، کم هزینه خواهد بود و دستگاه های اداری مرتبط در این خصوص همکاری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حسن رستم زاد روز دوشنبه در جلسه بررسی عملیات تعریض محور آستارا به اردبیل در فرمانداری آستارا گفت: پیمانکار طرح راه آهن آستارا از مصالح عملیات حذف پیچ در محور آستارا-اردبیل، در کارگاه خود استفاده می‌کند و دستگاه‌های متولی نظیر منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر روند کارها نظارت داشته باشند.

وی افزود: محور آستارا - اردبیل به دلیل اتصال استان های گیلان و اردبیل، مسیر گردشگری و حجم تردد بالا از اهمیت خاصی برخوردار است و تعریض آن با دستور استانداری گیلان و پیگیری نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی به زودی آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: امتداد طول طرح تعریض ۱۲ کیلومتر و شامل سه بخش است و باید از ریزش کوه و ناامنی جاده در حین اجرای طرح و برداشت مصالح مراقبت شود.

فرماندار آستارا ادامه داد: نصب علائم هشدار، سنگ چین محدوده اجرای طرح و تکمیل شانه خاکی برای هدایت آب‌های سطحی مورد توجه پیمانکار باشد و چند درخت مزاحم در محدوده طرح، با مجوز منابع طبیعی و محیط زیست قطع خواهد شد.

رستم زاد افزود: مقدار مصالح برداشت شده از محل اجرای طرح باید مشخص شود و با تعریض این مسیر، علاوه بر تسریع عبور و مرور خودروها از میزان سوانح جاده ای کاسته خواهد شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا به اردبیل از مسیرهای پر تردد شمال ایران است.

۷۱۰۵ / ‏‬ ۷۱۲۴

برچسب‌ها:

نظر شما