شناسهٔ خبر: 34110563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

۲۰۰هزارنفر در قم زیر پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند

صاحب‌خبر -
قم-خبرنگار اطلاعات: ۲۰۰ هزار تَن از جمعیت استان قم زیرپوشش برنامه‌های گوناگون پیشگیری مانند همایش، کلاس‌های آموزشی و نمایشگاه قرار گرفتند.

هـادی کریمی اصـل سرپرست اداره کل بهزیستی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفتـه بهزیستی گفت: پارسال در بخش اعتیاد، ۱۳ هزار تـن در حوزه درمـان خـدمات دریافت کردند.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه پیشگیری در این استان اظهار کرد: دفتر مقابله با اعتیاد یکی از حوزه‌های فعالیت معاونت پیشگیری است که ۱۷ مرکز سرپایی و ۱۰ مرکز اقامتی (کمپ)؛ از جمله یک مرکز اقامت اجباری و ۲ مرکز کاهش آسیب در قم فعال هستند.

او یکی دیگر از فعالیت‌های حوزه پیشگیری را دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها دانست و گفت: این دفتر با همکاری آموزش و پرورش در برنامه‌های غربالگری تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال و غربالگری شنوایی فعالیت

می‌کند.کریمی، با اشاره به اجرای طرح غربالگری کودکان در هر سال خاطرنشان کرد: سال قبل در مساله تنبلی چشم نزدیک به ۲۲ هزار تن و در شنوایی نزدیک به ۲۱ هزار و ۷۰۰ تن مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی با اشاره به ت«وسعه مشاوره ژنتیک در استان گفت: هشت مرکز در این رابطه در قم فعالیت می‌کنند و سال گذشته ۴۰۰۰ تن از خدمات مشاوره ژنتیک استفاده کردند و همچنین ۲۰۰۰ زوج در آستانه ازدواج مورد غربالگری قرار گـرفتند.

نظر شما