شناسهٔ خبر: 34110148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص بیش از ۳ میلیارد تومان به خسارت دیدگان سیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تخصیص ۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به خسارت دیدگان سیل ۹۸ در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به تخصیص ۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به خسارت دیدگان سیل ۹۸ در این شهرستان، اظهار کرد: از این میزان تسهیلات پرداختی مبلغ یک میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان آن تسهیلات بلاعوض و یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومان آن نیز تسهیلات کم بهره با نرخ ۴ درصد برآورد شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مبلغ تسهیلات به ازای هر هکتار زمین زراعی و باغی با خسارت ۱۰۰ درصد ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۵ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و برای هر راس دام سبک ۵۰۰ هزار تومان به صورت بلاعوض و ارزان قیمت و برای دام سنگین ۳ میلیون تومان است.

به گفته وی با تشکیل کارگروه، تعداد ۲۴۲ پرونده در زمینه‌های باغی، دام و طیور، شیلات و زنبور عسل بررسی و در دستور پرداخت قرار گرفته است.

رحیمی بیان کرد: تسهیلات ارزان قیمت در حال پرداخت است، ولی تسهیلات بلاعوض نیاز به مصوبه کارگروه استانی دارد، که هنوز تشکیل نشده و در صورت تشکیل و تصویب نهایی پرونده متقاضیان، از محل اعتبارات دولتی مصوبه شماره ۸۱۵۹/۵۶۴۳۸ه مورخ ۳۱ فروردین ماه سال ۹۸ پرداخت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به روند تشکیل پرونده متقاضیان افزود: پس از خود اظهاری بهره بردار مبنی بر خسارت، کارشناسان شهرستانی و اعضای کارگروه متشکل از کارشناس فرمانداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، امور عشایر و نظام صنفی از زمین مورد نظر بازدید و پس از تایید در کمیته تخصصی (کارگروه شهرستانی)، متقاضیان تسهیلات بلاعوض به کمیته استانی ارجاع و متقاضیان تسهیلات ارزان قیمت نیز در سامانه سجاد ثبت نام می‌شوند.

انتهای پیام/چ

اختصاص تسهیلات به خسارت دیدگان سیل

برچسب‌ها:

نظر شما