شناسهٔ خبر: 34106650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به موضوع اعتیاد مرتبط می‌شود

قم - ایرنا - معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به موضوع اعتیاد مرتبط می‌شود، بر لزوم و ضرورت توجه به مساله پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر با مشارکت همه دستگاه‌ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

سعید منتظر المهدی روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: امروزه پدیده‌های متنوع و متعددی مانند مساله خانمان‌سوز اعتیاد، آسیب‌های بسیاری به جامعه انسانی وارد می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه همه نهادها، دستگاه‌ها و نیز همه افراد جامعه باید به مساله اعتیاد حساسیت داشته باشند و بدان توجه کنند، تصریح کرد: در این زمینه نیازمند مشارکت همه نهادها و آحاد جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک فرد، خانواده و جامعه را به خود درگیر می‌کند؛ خاطرنشان کرد: والدین نیز باید در مساله تربیت فرزندان خود و آشنایی آنها با این مساله، توجه و دقت زیادی داشته باشند.

منتظر المهدی بر لزوم آگاه سازی و هوشیاری جامعه به مساله پیشگیری از اعتیاد تاکید و اظهار کرد: مشارکت ائمه محترم جمعه، ائمه محترم جماعات مساجد و مبلغان در این موضوع، برای پیشگیری از مساله اعتیاد تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه مساله اعتیاد و مواد مخدر مسأله‌ای پیچیده است، اظهار کرد: خطر در مساله اعتیاد جدی است و باید به آن از سوی همه افراد جامعه و همه دستگاه‌ها و نهادها توجه جدی بشود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، با اشاره به مرجعیت روحانیت در جامعه خاطرنشان کرد: باید مسجدمحوری، بسیج محوری و محله محوری سرلوحه تمام امور به ویژه پیشگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد قرار گیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این دیدار؛ به اهمیت و گستردگی مساله اعتیاد اشاره و اظهار کرد: لازم است مبلغانی را در این زمینه تربیت نمائیم و نیز محتواهای لازم را در زمینه پیشگیری از اعتیاد تهیه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، بر مساله پیشگیری در زمینه اعتیاد و جلوگیری از معتاد شدن افراد تاکید کرد و گفت: تاکنون یک سری دوره‌های آموزشی برای مبلغان به منظور آشنایی آنها با مساله پیشگیری در زمینه اعتیاد برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پیشگیری از اعتیاد می‌توان از ظرفیت و توانمندی حوزه‌های علمیه در این زمینه بهره برد.

وی تاکید کرد: علاوه بر اعزام‌های عمومی مبلغان در ایامی همچون ماه‌های محرم، صفر و رمضان، نیازمند یک سری از اعزام‌های تخصصی از جمله در موضوع اعتیاد به مراکز مورد نیاز هستیم.

روستا آزاد، در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: از گذشته تعامل خوبی در این زمینه وجود داشته است و ان شاءالله تداوم این امر برکات زیادی به همراه دارد.

ابوالفضل شریفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم نیز در این دیدار، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در این زمینه در سطح استان ارائه و بر ضرورت مساله پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

۷۴۰۶/ ۶۱۳۳/‏

نظر شما