شناسهٔ خبر: 34106208 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لاهوتی:

اصلاح زير ساخت هاي بودجه ضرورت دارد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اصلاح زیر ساخت های بودجه در کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، مهرداد لاهوتی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام در ماه رمضان امسال نیزتاکید فرمودند در مدت چهار ماه آینده باید ساختار بودجه کشور مورد اصلاح قرار گیرد.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که اصلاحاتی که قرار هست در ساختار بودجه کشور اتفاق بیفتد حول چه محورهای خواهد بود، اظهارداشت: دو اتفاق پیشروست بنابراین این دو اتفاق مهم را باید با یک فهم مشترک مدیریت کرد.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ای که برای امسال در مجلس بسته شده و آنچه که از اعداد وارقام این بودجه در کشور تحقق پیدا می کند بدون شک کمتر است بنابراین ضرورت دارد برای این قضیه چاره اندیشی اساسی صورت گیرد.
وی افزود: جدا از این بودجه سال 1399 هم در پیشروست از اینرو برای این بودجه هم باید تدابیر لازم اتخاذ شود.
لاهوتی همچنین در خصوص جلسه (یکشنبه) غیر علنی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: این جلسه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دیوان محاسبات، کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
وی گفت: بطورکلی در جلسه مزبور پیشنهادات دولت، مرکز پژوهش های مجلس و دیوان محاسبات در خصوص اصلاح بودجه و کاهش اتکای بودجه به نفت مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه که در تمامی این گزارش ها و سخنرانی ها خیلی برجسته به نظرآمد بحث یارانه های پنهان بود.
وی ضمن اشاره به وجود سالانه 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور اظهارداشت: بخش عمده این یارانه را دهک های بالا مصرف می کنند تا دهک های پائین و متوسط جامعه حال سئوال اینکه آیا می شود در این شرایط سخت یارانه پنهان را حذف کرد؟
لاهوتی گفت: یارانه پنهان از جمله مباحثی بود که در جلسه غیر علنی امروز مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وی افزود: کوچک سازی بدنه دولت از دیگر مواردی بودکه در جلسه مزبور مطرح و حول این محور پیشنهادات و مباحثی بیان شد.
نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم اظهارداشت: تعداد زیادی از دستگاه اجرایی در کشور فعالیت های موازی دارند که می شود این دستگاه ها را با یکدیگر تجمیع کرد.
وی گفت: معافیت های مالیاتی از دیگر مباحث مورد بحث در این جلسه بود، برخی از این معافیت در زمان خاص خود معنی داشت وامروز شایدتبدیل به رانت شده باشد بنابراین خیلی از معافیت های مورد نظر قابلیت بازنگری دارد و می تواند اصلاح شود.
لاهوتی در ادامه افزود: معوقات مالیاتی، بودجه شرکت های دولتی و سایر موارد از مباحث بسیار مهم دیگری بود که در جلسه غیر علنی امروز مطرح شد.


نظر شما