شناسهٔ خبر: 34105519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

کار در مساله اعتیاد؛ نیازمند صبر و مجاهدت است

قم - ایرنا - رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛ بر همکاری، مشارکت و تعامل دو سویه تاکید کرد و گفت: کار در مساله اعتیاد؛ نیازمند صبر، مقاومت و مجاهدت است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی روز دوشنبه در دیدار سعید منتظر المهدی معاون تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، اظهار کرد: از گذشته دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در مساله پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر فعالیت داشته است و ظرفیت‌هایی در حوزه در این زمینه وجود دارد که آماده همکاری و مشارکت هستیم.

وی با بیان اینکه مساله مواد مخدر و اعتیاد مسأله‌ای است که در دوران‌های مختلف و در کشورهای گوناگون جهان وجود داشته است و دارد، تاکید کرد: لازم است در این زمینه، برنامه ریزی درازمدت انجام شود.

وی از آمادگی برای تشکیل کارگروهی در مساله اعتیاد در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور دستگاه‌های مرتبط در این زمینه خبر داد و افزود: ما در حوزه علمیه، طلبه‌هایی داریم که واقعاً ایمانی وارد موضوع می‌شوند و اگر چنانچه که این کارگروه درست شود، می‌توانیم این ظرفیت حوزوی را استحصال کنیم، آموزش دهیم، انگیزه ایجاد کنیم، وارد میدان نمائیم و دانش لازم را هم در اختیار آنها قرار دهیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛ با بیان اینکه در جامعه فرهنگ در حال تغییر است، بر به روز کردن دانش تاکید کرد.

وی گفت: به جز ایام ماه‌های محرم، صفر و رمضان؛ احتیاج داریم در طول سال در زمینه آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، مبلغان را به مراکز مورد نیاز اعزام نمائیم.

واعظی گفت: در نظام جمهوری اسلامی، خداوند به هر کسی که مسئولیتی عنایت می‌کند، یک میدان خدمت است؛ از این رو باید برای خدمت به مردم به بهترین شکل تلاش و کوشش کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد در دوران گوناگون، اشکال متفاوتی دارد، خاطرنشان کرد: امروز یکی از میدان‌های جهاد، همین کمک به خانواده‌های گرفتار شده در مساله اعتیاد است.

۷۴۰۶/‏‬ ۶۱۳۳/‏

نظر شما