شناسهٔ خبر: 34104958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عبدالمهدی: موضع عراق در حمایت از آرمان فلسطین، ثابت است

نخست وزیر عراق پس از استقبال از نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، تأکید کرد که بغداد مخالف هر گونه طرح شهر‌ک‌سازی در منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه با هیئت همراه خود وارد بغداد شد.

اشتیه ظهر امروز به دیدار «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق رفت و طرفین مسائل دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه را بررسی کردند.

پس از این دیدار، عبدالمهدی تأکید کرد که «موضع عراق در حمایت از آرمان فلسطین، ثابت است».

شبکه خبری «العهد» به نقل از نخست وزیر عراق گزارش داد که بغداد مخالف هر گونه طرح شهر‌ک‌سازی در منطقه است.

وی با بیان این مطلب افزود: «با معامله قرن با افتخار مقابله شد و کسی که خواستار اجرای آن بود، در امکان تحقق آن، شک دارد».

معامله قرن، نام طرح صلح ادعایی آمریکا است؛ طرحی که به پیشنهاد واشنگتن و تل‌آویو و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکراتی که در آینده صورت خواهد گرفت، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

نخست وزیر عراق تصریح کرد که با هیئت فلسطینی، مسائل مربوط به صنعت، اقتصاد و بازرگانی را بررسی و چارچوب‌هایی را برای اجرای آن، طراحی کردند.

قدردانی فلسطین از تحریم نشست منامه توسط بغداد

اشتیه نیز تأکید کرد که عراق در فرونشاندن شعله بحران در منطقه نقش مهمی ایفا کرده است.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین خاطر نشان کرد که «از موضع عراق در تحریم نشست معامله قرن قدردانی می‌کنیم».

منظور اشیه، نشست منامه است که چهارم و پنجم تیر ماه در پایتخت بحرین برگزار شد.

 هدف آمریکا از برگزاری این نشست، جذب 50 میلیارد دلار کمک مالی از طرف کشورهای شرکت کننده برای فلسطینی‌ها بود تا از این طریق بتواند دیگر اهداف سیاسی خود در درگیری فلسطینیها با رژیم صهیونیستی پیش ببرد که تا کنون نتوانسته‌اند اهداف خود را محقق کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما