شناسهٔ خبر: 34104784 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

اختتامیه جشنواره «فامیل چتر خانواده»

جشنواره «فامیل چتر خانواده» عصر روز گذشته به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، جشنواره فامیل چتر خانواده، دو سال است به ابتکار و اجرای مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و فرهنگسرای رازی برگزار می‌شود، امسال اما در حالی اختتامیه دومین دوره خود را برگزار کرد که هزار و ۵۰۰ خانواده از ۱۰ منطقه تهران در آن مشارکت کردند. پردیس سینمایی رازی در اختتامیه این جشنواره میزبان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاون فرهنگی سازمان، مدیران فرهنگی هنری مناطق، هنرمندان و ۵۰حلقه فامیلی دعوت شده به برنامه اختتامیه بود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم حضور در جمع خانواده‌هایی که با خلاقیت، اراده و علاقه به همبستگی توانسته‌اند طرح‌های قابل تامل و زیبایی را اجرا کنند، افتخاری بزرگ برای خود عنوان کرد و افزود: در دنیای امروز که تکنولوژی، ارتباطات را به هم نزدیک کرده به همان اندازه روابط انسانی را نیز از هم دور ساخته است و متاسفانه باعث خطر فروپاشی جدی نظام خانواده شده است.

سعید اوحدی در ادامه با ابراز خرسندی و قدردانی از برگزاری جشنواره فامیل چتر خانواده توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۱، از آن به عنوان الگویی تمام عیار فرهنگی نام برد و پیشنهاد کرد با همکاری معاون فرهنگی هنری سازمان این طرح در تمام مناطق شهر تهران و حتی کشور اجرایی شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم شهر، از مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۱ خواست مستندات و فیلم‌های جشنواره فامیل چتر خانواده را در صورت امکان برای ارائه در اختیار جشنواره فیلم شهر قرار دهد تا با عمومیت یافتن طرح‌ها در بستر خانواده‌ها شعار شهروند مسئول شهر سالم تحقق یابد.

در ادامه مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و رئیس فرهنگسرای رازی با بیان اینکه خانواده سنگ بنای همه فعالیت‌هاست به اهمیت جشنواره پرداخت و افزود: در جشنواره فامیل چتر خانواده به اهمیت این موضوع پی برده شد که نباید به سادگی از دورهمی‌ها، قرار‌ها، تجمع‌ها و مناسبت‌های خانوادگی عبور کرد. با شکل گیری دورهمی‌های خوب کم کم زمینه همکاری و هماهنگی در بین اعضای فامیل قوت می‌گیرد. سلامت، امنیت و اعتلای افراد در یک خانواده و نظام خویشاوندی خوب شکل می‌گیرد. بسیاری از مشکلات اگر در فضای خانواده و خویشاوندی تعریف شوند، برطرف می‌شوند.

اکبر بختیاری با اشاره به اهداف جشنواره گفت: دورهمی‌ها اهداف حداقلی است؛ بلکه می‌خواهیم از تجمل‌گرایی و غیبت کردن دوری کنیم و دورهمی‌ها را هدفمند و برای آنها پروژه تعریف کنیم. درخت دانایی، سرمایه و درخت دارایی‌های فامیل را وسط گذاشته و از یکدیگر حمایت کنیم. گسترش آموزه‌های معنوی و استفاده از ابتکارات خانواده‌ها از دیگر اهداف جشنواره است.

رسول نجفیان، هنرمند کشورمان نیز با حضور در اختتامیه جشنواره با بیان اینکه تمام شعر و آهنگایش درباره خانواده است، گفت: هر وقت بخواهند یک ملت را بخشکانند به بنیان خانواده حمله می‌کنند و آن ملت را بی‌هویت می‌کنند.

او با صدای خاطره انگیز خود لحظاتی حاضران را مهمان قطعات زیبایی چون بی بی جان کرد.

دومین جشنواره فامیل چتر خانواده در ماه رمضان آغاز و تا ۱۵ تیر به کار خود پایان داد. از میان۲۲۰ طرح و برنامه فرهنگی، ورزشی، علمی، هنری، مذهبی و اجتماعی اجرا شده توسط خانواده‌ها در قالب فیلم، عکس و گزارش‌های توصیفی، ۱۱۸ طرح انتخاب و از میان آنها ۱۰ حلقه فامیلی برتر، ۳ تسهیل‌گر و ۹ ناظر پروژه برگزیده و از آنها تجلیل شد. دومین دور این جشنواره با مشارکت مناطق مختلف تهران در ۲۳ تیرماه به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

20 / 20

نظر شما