شناسهٔ خبر: 34104759 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آنچه در مجمع عمومی ووشو گذشت؛

نیاز به نگاه ویژه برای تداوم موفقیت ها

رییس فدراسیون ووشو در مجمع عمومی فدراسیون خواستار حمایت و نگاه ویژه مسئولان ورزش به این رشته برای تداوم موفقیت ها شد

صاحب‌خبر -

تداوم موفقیت‌های ووشو مشروط به نگاه‌های ویژه‌تربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون ووشو؛ مجمع عمومی فدراسیون ووشو در هتل هما تهران و با حضور مهین فرهادی‌زاد معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان، کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک، مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو، محمود متدین دبیر، زهرا ناطقی نایب رئیس بانوان فدراسیون و همچنین اعضای مجمع برگزار شد.

در این مجمع، گزارش حسابرس، خزانه دار، بازرس و گزارش عملکرد فدراسیون در سال ۹۷ ارائه شد و مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین از استان‌های اصفهان، مازندران و خوزستان به عنوان استان‌های برتر سال ۹۷ ووشو، تجلیل شد.

علی نژاد: به موفقیت هایمان ادامه می‌دهیم 

مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو در این مجمع با بیان اینکه سال ۹۷ موفق‌ترین سال تاریخ این فدراسیون بود، گفت: در تمامی رده‌های سنی قهرمان جهان شدیم که در ورزش کشور یک اتفاق کم نظیر است. قهرمانی در جام جهانی و قهرمانی در مسابقات رده‌های سنی جهان در برزیل از توفیقات ووشو بود. در بازی‌های آسیایی که رویداد بزرگی است، با کسب ۲ مدال طلا و چهار نقره بعد از کشتی، دومین تیم موفق کاروان ایران بودیم.

وی افزود: در بخش آموزش دوره‌های متعدد آزمون دان، مربیگری و داوری برگزار شد که این مهم با مشارکت هیئت‌های استانی بود.

رئیس فدراسیون ووشو گفت: انتخابات فدراسیون آسیا هم برگزار شد و برای چهار سال دیگر به عنوان نایب رئیس این فدراسیون انتخاب شدم. مهرداد شیرازی هم نایب رئیس کمیته فنی شد و اکنون در تمامی کمیته‌های فدراسیون آسیایی دارای نماینده‌ای تاثیرگذار هستیم.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون ووشو با معضل دوپینگ به طور جدی برخورد می‌کند، افزود: در سال ۹۷ تعداد ۵۹ تست از اردونشینان تیم‌های ملی گرفته شد که همگی منفی بود. مسابقات سبکی، کشوری و لیگ‌های رده‌های سنی هم با نظم مناسب و سطح فنی خوب برگزار شد.

علی نژاد گفت: امسال تلاش و اقدامات فدراسیون برای ادامه موفقیت‌هاست. ضمن قدردانی از حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، توقع ما از ارگان‌های اصلی ورزش کشور این است تا نگاه تاثیرگذاری در شرایط فعلی ارزشی کشور به فدراسیون ووشو داشته باشند. می‌دانم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ارزیابی مثبتی از ما دارند، اما رشته‌های موفق باید با نگاه ویژه‌تری دیده شوند.

وی افزود: چنانچه نگاه‌ها ویژه‌تر نباشد، تدام موفقیت‌ها مشکل می‌شود، چراکه هزینه‌ها چند برابر شده است. تعامل حال حاضر فدراسیون با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در بهترین سطح قرار دارد و شخص وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک، نگاه ویژه‌ای به ووشو دارند.

علی‌نژاد با قدردانی از رئیس کمیته ملی المپیک، گفت: برای اولین بار است که ۵۰ درصد بودجه فدراسیون‌های ورزشی در اوایل سال پرداخت شد.

وی درباره برگزاری اردوی تیم‌های ملی در استان‌های مختلف افزود: علاوه بر تهران، اردوی تیم‌های ملی را در اصفهان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، قم و سمنان برپا کرده ایم که باید از ادارات کل و هیئت‌های استانی تشکر کنم.

فرهادی زاد: ووشوکاران الگو هستند

مهین فرهادی زاد معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پیشرفت چشمگیر ووشوی ایران در سال‌های اخیر، گفت: همت و تلاش اهالی این رشته سبب شد تا ووشو اکنون در بین مردم و به خصوص جوانان دارای جایگاه ویژه‌ای باشد. خوشحالم که این رشته توانسته است جامعه جوان را به سوی سلامت سوق دهد.

وی افزود: برخی رشته‌های ورزشی در ایران سرآمد هستند، مدیران و ورزشکاران ووشو هم از لحاظ فرهنگی و اخلاقی یک الگو محسوب می‌شوند و اصول را رعایت می‌کنند. قطعا اهمیت مدیریت مناسب سبب رشد ووشوی ایران در سال‌های اخیر شده است. خوشبختانه ووشو در بخش بانوان هم سرآمد و موفق است.

سعیدی: روی موفقیت‌های ووشو حساب کرده ایم

کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک با بیان اینکه ووشو از پرمدال‌ترین رشته‌های ورزشی کشور است، گفت: همواره روی موفقیت‌های این رشته در بازی‌های آسیایی، حساب ویژه‌ای می‌شود. امیدوارم با تلاش مسئولان جهانی این رشته، شرایط برای المپیکی شدن ووشو فراهم شود. در صورت رخ دادن این مهم، ووشو قطعا در المپیک هم از بهترین‌های ورزش ایران خواهد بود.

وی افزود: علی‌نژاد در کمیسیون بین الملل کمیته ملی المپیک هم خدمات ویژه‌ای برای ورزش ایران داشته است. انسجام خوب حاکم بر مجمع این فدراسیون نشان از توان مدیریتی ووشو دارد.

سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک درباره شرایط بودجه فدراسیون‌ها گفت: رئیس کمیته ملی المپیک در تلاش است تا در پایان ۶ ماه نخست سال، پرداختی فدراسیون‌ها را به ۹۰ درصد برساند. می‌دانیم ووشو رشته‌ای پرتلاش و موفق است، اما باید سهم کمیته را بالاتر ببریم تا بتوانیم به فدراسیون موفقی، چون ووشو هم نگاه ویژه‌تری داشته باشیم. با این حال باید بگویم که کمیته ملی المپیک همواره به این رشته موفق نگاه متفاوتی دارد و روی موفقیت‌های آن حساب باز می‌کند.

نظر شما