شناسهٔ خبر: 34103826 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پروپیچ کنار ساحل به 430 هزار دلار رسید!

تسنیم

شاهکار مدیران استقلال طی سال‌های اخیر باعث شد که بازیکن ۳۰ هزار دلاری به یکباره صاحب ۴۳۰ هزار دلار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، یک ماهی بود که مسئولان باشگاه استقلال دنبال راهکاری برای پرداخت بدهی پروپیچ، مهاجم کروات پیشین این تیم بودند، از تماس‌های مکرر با وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و وزارت امور خارجه گرفته تا سفیر ایران در کرواسی. در این مدت همه به دنبال آن بودند که محرومیت از نقل‌وانتقالات، حذف از لیگ قهرمانان آسیا و خطر کسر امتیاز گریبانگیر باشگاه استقلال نشود.

در این بین فدراسیون فوتبال نامه‌ای به فیفا ارسال کرد که باشگاه استقلال بتواند از محل مطالبات خود به دلیل حضور چهار بازیکنش در جام جهانی 2018 روسیه بدهی پروپیچ را پرداخت کند. باشگاه استقلال نیز علی خطیر، معاون ورزشی خود را به‌عنوان نماینده راهی زوریخ سوئیس و مقر فیفا کرد تا با مسئولان فدراسیون بین‌المللی فوتبال رایزنی کند.

با توجه به تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران، مسئولان استقلال از منابع دیگری 430 هزار دلار پروپیچ را با خود به زاگرب پایتخت کرواسی بردند تا اگر فیفا نتواند پاسخ روشنی بدهد، زمان را از دست ندهند و بدهی پروپیچ را پرداخت کنند. فارغ از اینکه این پرونده چطور بسته شد، مدیران استقلال به خاطر این پول نتوانستند آیاندا پاتوسی هافبک آفریقایی‌شان را حفظ کنند و از طرفی باید پاسخگوی هواداران خود برای عملکرد باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات هم باشند.

پروپیچ سال 94 و در کوران لیگ پانزدهم با درخواست پرویز مظلومی به استقلال پیوست، مهاجم قدبلندی که آنقدر ضعیف بود که کمتر توسط مظلومی به بازی گرفته می‌شد. بماند که برخی از بازیکنان استقلال در آن مقطع گلایه می‌کردند که پروپیچ در حفظ توپ هم ضعف دارد، چه برسد به انجام بازی فوتبال ساده! این مهاجم کروات که سابقه بازی در لیگ آلبانی را دارد، تنها دو گل برای استقلال به ثمر رساند که مهمترین آنها در بازی با سایپا در ورزشگاه تختی بود.

بیشتر بخوانید:

پایان کابوس استقلال در گرو یک امضا

قرارداد پروپیچ با استقلال دو ساله بود و با توجه به عدم نیاز علیرضا منصوریان به این بازیکن، او حاضر بود با پرداخت 30 هزار دلار از سوی استقلال، با آبی‌پوشان قطع همکاری کند. تعلل مدیران وقت باعث شد که پروپیچ به کشورش بازگردد و حتی تهدیدهای مدیران استقلال هم اثرگذار نبود و او از استقلال به فیفا شکایت کرد.

پروپیچ در زمان مدیریت بهرام افشارزاده و در مقطعی که علی نظری‌جویباری و بهرام امیری امور اجرایی باشگاه را عهده‌دار بودند، آبی‌پوش شد. یک سال بعد هم که از استقلال رفت، پندار توفیقی نتوانست با این بازیکن توافق کند. در دوره مدیریت رضا افتخاری، بارها از سوی او اعلام شد که قرارداد پروپیچ بد بسته شده است، اما از آنجایی که او به درخواست استقلال به ایران بازنگشته تا در تمرینات شرکت کند، خطری متوجه آبی‌ها نخواهد بود.

در ادامه، فیفا نامه‌هایی به باشگاه استقلال ارسال کرد تا با پروپیچ توافق کنند، اما مسئولان استقلال توجهی نکردند تا مطالبات مهاجم کروات به 430 هزار دلار برسد. با توجه به گرانی ارز، پولی که به پروپیچ پرداخت شد، حدود پنج میلیارد تومان خواهد بود.

پروپیچ یک سالی است که در هیچ تیمی حضور ندارد و در این مدت در صفحه شخصی‌اش تصاویری از آفتاب گرفتن در کنار خانواده‌اش در کنار ساحل را هر روز منتشر می‌کند و نکته غم‌انگیز اینکه بازیکنی که فوتبالش را کنار گذاشته است، با شاهکار مسئولان استقلال خیلی راحت 430 هزار دلار کاسب شد.

متأسفانه مدیران پیشین باشگاه استقلال با عملکردشان باعث شدند پنج میلیارد تومان از پول بیت‌المال به راحتی به حساب بازیکنی برود که این روزها مشغول خوشگذرانی است، مدیرانی که کسی از آنها بازخواست نمی‌کند و تنها هواداران استقلال بودند که طی این مدت روزهای سختی را سپری کردند تا مبادا باشگاه آنها از نقل‌وانتقالات محروم شده و با خطر کسر امتیاز روبه‌رو شود. حال سؤال اصلی این است که کسانی که در ماجرای پیوستن پروپیچ به استقلال نقش داشتند، اکنون کجا هستند و چرا بازخواست نمی‌شوند؟

برچسب‌ها:

نظر شما