شناسهٔ خبر: 34103692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۵ هزار معتاد متجاهر در استان تهران زندگی می‌کنند

تهران – ایرنا – دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: از مجموع ۶۰ هزار معتاد متجاهر کشور، ۱۵ هزار نفر در استان تهران زندگی می‌کنند که ساماندهی این افراد در اولویت مسئولان استان قرار دارد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی اسدی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد اظهار داشت: وضعیت ابتلا به مواد مخدر از تمامی حوزه ها در کشورهای مختلف دنیا رو به افزایش است به گونه ای که تعداد مبتلایان به مواد مخدر در جهان با ۲۷۵ میلیون نفر و انواع مواد مخدر صنعتی، به بیش از ۸۰۳ مورد رسیده که این امر به افزایش مراجعه معتادین به مراکز درمانی منجر شده است.
وی گفت: با وجود اینکه ایران هم مرز با افغانستان به عنوان بزرگترین مرکز تولید مواد مخدر جهان واقع شده ولی وضعیت ایران درابتلا به مواد مخدر به مراتب بهتر از سایر کشورها است و مرگ و میر ناشی از ابتلاء افراد به مواد مخدر در کمترین وضع نسبت به سایر کشورها قرار دارد.
وی اظها رداشت: ۹۸ درصد مردم ایران از نظر مصرف مواد مخدر پاک می باشند.
اسدی افزود: بر اساس آخرین آمار، دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور به مواد مخدر اعتیاد دارد که از این تعداد، ۶۰ هزار نفر معتاد متجاهر هستند که ۱۵ هزار نفر آنها در استان تهران به سر می برند.
وی تصریح کرد: برای خدمت دهی به معتادین متجاهر، ظرفیت هایی در استان تهران ایجاد شده و برای ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر مرکز نگهداری احداث شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: با افزایش ظرفیت نگهداری در مراکز مهر سروش، زیادیان و فشافویه، ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر در استان تهران تا پایان امسال به ۲۰ هزار نفر می رسد.
اسدی اظهار داشت: یکی از ایراداتی که طی سال های اخیر به ستاد مبارزه با مواد مخدر وارد می کردند این بود که ستاد، برای آینده برنامه جامع و کاربردی ندارد از این رو با برگزاری جلسات کارشناسی، طرح جامع ملی مبارزه با مواد مخدر با همکاری تمام دستگاه های عضو اعم از دادستانی، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی تدوین و به شهرستان ها ابلاغ گردید و انتظار می رود تمامی ادارات و سمن ها، اقدامات عملی برای مبارزه با مواد مخدر را بر اساس این برنامه اجرا کنند.
وی گفت: بر اساس این برنامه و تا افق ۱۴۰۰، سالانه ۵ درصد ازمیزان اعتیاد افراد جامعه به مواد مخدر می باید کاسته شود.
تهرام/۷۲۵۴/‏/‏۶۱۳۹
 

نظر شما