شناسهٔ خبر: 34102657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

انتخاب موشک یا معیشت؛ القای دشمن برای گرفتن ابزار دفاعی ملت ایران

سردار جوانی بیانیه گام دوم انقلاب را سند زرینی دانست که مقام معظم رهبری با اشراف بر مسائل انقلاب آن را ترسیم کرده و پس از مدتی در مواجهه با مخاطبان اصلی بیانیه مطالبی بیان می کند که رجوع به آن کمک کننده است تا راهبردهای اصلی را بدانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار «یدالله جوانی»، امروز(24 تیر)در نشست تبیین و گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب که به همت معاونت فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد؛ بیانیه گام دوم انقلاب را سند زرینی دانست که مقام معظم رهبری با اشراف بر مسائل انقلاب آن را ترسیم و پس از مدتی در مواجهه با مخاطبان اصلی بیانیه مطالبی بیان می کند که رجوع به آن کمک کننده است تا راهبردهای اصلی را بدانیم.

 

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جوانان باید گام دوم را بردارند تا آرمان انقلاب محقق شود و این نقشه راه اگر بخواهد پیاده سازی شود، نیاز به گفتمان سازی دارد؛ تأکید کرد: باید نسبت به بیانیه فهم بهتر و درک دقیق تر پیدا کنیم و ببینیم چه کارهایی می شود انجام داد تا به شکل قاعده مند و برنامه ریزی شده نسبت به گفتمان سازی در جامعه با تمرکز بر جوانان اقدام کنیم.

 

 

وی افزود: وقتی موفق می شویم که اول احساس مسئولیت نسبت به این بیانیه داشته باشیم زیرا هیچ کار مؤثری بدون این انجام‌نمی شود؛ احساس به این معنا که در تبدیل بیانیه به گفتمان به معنی مطلب پذیرفته شده در جامعه دست یابیم و از ظرفیت رسانه ها که امکان خوبی در فضای مجازی هستند، استفاده کنیم.

 

 

جوانی ادامه داد: اولین نکته این است که باید توجه کنیم تا بیانیه رو خوب فهم کرده و خوب بفهمانیم؛ اینکه مقام معظم رهبری با چه هدف راهبردی این بیانیه را منتشر کردند؟ تا بر مبنای پاسخ به این سؤال اقدامات را قاعده مند کنیم و برای این باید به مطالبی که رهبری در خارج از بیانیه اما درباره بیانیه مطرح کردند مراجعه کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه مخاطب بیانیه جوانان هستند اما معنایش این نیست که بقیه مخاطب نیستند بلکه تمرکز بر جوانان است تا نهضت و خیزشی را برپا کنند که این گام دوم مثل اول برداشته شود و انقلاب را به هدف نهایی که تمدن سازی اسلامی است برساند؛ با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری در ماه رمضان امسال در دیدار با دانشجویان مطالبی بیان کرد.

 

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر این اساس گفت: رهبری فرمودند در این بیانیه خواستم۴ نکته را گوشزد و برجسته کنم که ما باید با بهره گیری از خود بیانیه و منظومه فکری ایشان و منابع دیگر، در این ۴ نکته کار کنیم زیرا برخی از جملات آن حاوی کلیدواژه هایی است که قابلیت نگارش کتاب دارد و بعضی از عبارات آن قابلیت  برپایی کنگره ها، کرسی های آزاداندیشی و...دارد باتوجه به واقعیت هایی که با صراحت از آن رونمایی و دفاع شده است.

 

 

وی ادامه داد: عظمت اصل انقلاب اسلامی اولین چیزی است که رهبری خواستند در این بیانیه بر آن تأکید کنند زیرا جوان امروز که انقلاب را ندیده و در دهه پنجم درگیر نبرد گسترده با جبهه استکبار در همه حوزه ها از جمله جنگ نرم است؛ باید این عظمت را بشناسد.

 

 

سردار جوانی با بیان اینکه یکی از کانون های تمرکز آنها تبلیغات روانی و استفاده از ابزار رسانه و تصویرسازی های غلط از جمله راجع به اصل انقلاب است؛ خاطرنشان کرد: زمانی می توانیم بگوییم منظور بیانیه را فهمیدیم که جوان را نسبت به عظمت انقلاب اسلامی واقف کنیم؛ آیا ما این هنر را داریم که این حس را به جوان منتقل کنیم که این انقلاب معجزه بود؟ آیا می توان این حس را به او داد که وقتی انقلاب ما پیروز شد دنیا و صاحبنظران را متحیر کرد؟ یا اینکه بگوییم نظام شرق و غرب و سیطره و سلطه اینها بر بلاد اسلامی و رژیم پهلوی را برچید و نگاه های به دین و روحانیت را تبیین و بعد بگوییم چرا انقلاب کردیم و پیروز شدیم؟ و بر خلاف آنچه دشمن تصویرسازی غلط می کند تا نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد اما ما بگویم در این ۴۰ سال از کجا به کجا رسیدیم و چه دستاوردهایی داشتیم؟

 

 

وی با تصریح به اینکه تا به این راه طی شده اشراف نداشته باشیم نمی توان عظمت کارها را منعکس کرد؛ بر لزوم آگاه سازی درباره عظمت و آرمان و چشم اندازی که انقلاب از آن اول برای خود تعریف کرده تأکید کرد و گفت: انقلاب از همان اول هدفمند بود و همه تلاش های ۴۰ ساله برای آن بود و تلاش دشمن هم بر این بوده که آن هدف محقق نشود و آن هدف تمدن سازی اسلام است.

 

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان چرایی مخالفت دشمن برای برپایی تمدن سازی اسلام؛ توضیح داد: تمدن او تمدن منحط مادی گرایانه است که گرچه جلوه هایی از پیشرفت دارد اما این تمدن مبتنی بر نگاه مادی گرایانه و لذت گرایانه نتیجه اش یمن است؛ اما تمدن اسلامی ما بر پایه شریعت و رویکرد احیای فضیلت هاو.. است که نظام حاکم بر جهان با این تمدن کنار نمی آید در حالیکه اگر این تمدن شکل بگیرد آن تمدن از بین می رود که جاءالحق و زهق الباطل و جابجایی تحول شکل می گیرد.

 

 

وی با استفاده از بیانات رهبری مبنی بر اینکه راه باقی مانده دشواری هایش به مراتب سخت تر از راه طی شده است؛ اظهار داشت: اما عظمت و ظرفیت های موجود در کشور و عظمت جوانان متعهدی که می توانند این راه باقیمانده را طی کنند، {قابل توجه است}‌در شرایطی که دشمن القا می کند انقلاب به پایان رسیده اما رهبری می فرماید واقعیت چیز دیگری است؛ کسانی که می خواهند القا کنند در بن بست هستیم و راه شکستن آن مذاکره با غرب است، رهبری می گوید عظمت ظرفیت های موجود در ایران را درک کنند که در صورت فهم آن می توان راه را طی کرد.

 

 

سردار جوانی دومین منظور رهبری را شکل دهی به حرکت عمومی گسترده با پرچمداری جوانان برای برداشتن گام دوم و تمدن سازی است دانست و تصریح کرد: 4 عنصر در حرکت عمومی برای شکل گیری گام دوم لازم است و باید در مجموعه ها انگیزه پدید آوریم که عنصر اول شناخت صحنه و وضعیت خود و دشمن و نقاط قوت و ضعف خود و دشمن است؛ صحنه انقلاب اسلامی امروز جهان و بین الملل است نه ایران؛ دوم امید؛ امروز دشمنان با جنگ گسترده نرم نقطه کانونی آنها گرفتن امید از جامعه و جوانان است.؛ خروجی بعضی جلسات ناامیدی است؛ به فرموده رهبری برای تقویت امید باید نشانه های امید را دید.

 

 

 

وی با تأکید بر اینکه نگاه به بیانیه گام دوم باید قاعده مند و هدفمند باشد؛ خاطرنشان کرد: اینکه رهبری در برابر آنها که مرتب سخن از مذاکره می کنند می فرماید همه چیز امید بخش است به این معنا نیست که ایشان مشکلات را نمی بینند بلکه می فرمایند مشکل داریم اما بن بست نداریم.

 

 

 

سردار جوانی با یادآوری این نکته که لازمه دست گیری غربی ها از ما، دست برداشتن ما از مقاومت است؛ تصریح کرد: اولین نشانه امید، داشته های ما است و اولین داشته ها جوانان هستند؛ جوانانی که جنگ نیابتی را به نقطه ای رساندند که ترامپ با عصبانیت می گوید ۱۷ سال ۷ هزار میلیارد دلار در منطقه خرج کردیم و هیچی به دست نیاوردیم؛ امروز پهباد فوق مدرن امریکایی شکار می شود اگر با استفاده از پدافند روسی بود شاید خیلی مهم نبود اما سامانه پدافندی سوم خرداد ساخت داخل این کار را کرد و این یعنی اگر به جوان مومن و متدین میدان داده شود هر قفل و بن بستی باز می شود.

 

 

وی ظرفیت جغرافیا و جمعیت و منابع و ذخایر ایران را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: گویا خداوند تقدیر کرده برای تمدن سازی ظهور، این ظرفیت ها را داشته باشیم؛ امروز ۷ درصد منابع جهان در ایران است و اگر کسی سئوال کند پس چرا با این ذخایر، این همه مشکل وجود دارد؟ می گوییم ه خاطر وابستگی های گذشته عقب هستیم.

 

 

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تصریح به اینکه فسادهای موجود ثمره انقلاب نیست؛ به انقلاب نماها و سوءاستفاده کننده ها هم اشاره و بیان کرد: سهم ما در تولید علم نشانه امید است؛ جبهه مقابل دچار افول موریانه وار شده اما بعضی در داخل برای رسیدن به اهداف خود ما را ضعیف و دشمن را قوی جلوه می دهند؛ امروز دشمنی که به راحتی کشورها را اشغال و دولت ها را جابجا می کند۴۰ سال با ما مقابله کرده اماهرچه فشار آوردند قوی تر شدیم که رهبری می فرماید یکی بزنید ۱۰ تا می خورید پس قدرت و عظمت و داشته های خود و فروریختن دشمن را بیان کنیم.

 

 

وی با بیان ایانکه امروز جنگ اراده ها است و ممکن است بر خلاف واقعیت ها رقم بخورد؛ گفت: مواظب باشیم، دشمن رسانه اش را بسیج کرده و می خواهند به ملت ما القا کنند که یا موشک یا معیشت! این نگاه خائنانه ای است که درباره موشک مذاکره کنیم تا مشکلات معیشتی حل شود زیرا دشمن می فهمد ما چه در دست داریم می خواهد موشک را بزند تا به ما حمله کند؛ می خواهند ابزار دفاع ما را بگیرند برای اینکه جنگ نشود اتفاقا مذاکره موشکی نباید کرد.

 

 

 

سردار جوانی با افزودن اینکه در این 40 سال هر کجا معتقد به قدرت و نصرت خدا و عنایات الهی بودیم موفق شدیم؛ تأکید کرد: نصرت الهی را باید تبدیل به باور کرد؛ ارزش امید آنقدر زیاد است که رهبری از آن به اصلی ترین جهاد یاد می کند زیرا امروز در سه حوزه اصلی که با ما در حال نبرد هستند در دو حوزه نشانه عبور موفق را می بینیم.

 

 

وی این سه حوزه را شامل فشار برای شکستن مقاومت، اقتصادی و روانی دانست و گفت: فشار روانی برای آن است فکر و ذهن مردم را در دست بگیرند و در برابر رهبری قرار دهند؛ سعی کردند با ایجاد ناامنی و بی ثبات سازی با هدف سوریه سازی ایران و ایجاد بحران اقتصادی فشار بیاورند اما الان همه می گویند ایران دارد در حوزه اقتصادی دارد موفق می شود؛ اما در جنگ نرم دشمن دارد کار می کند.

 

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند تبیین اینها نیاز به ذهن فعال و زبان گویا دارد؛ اظهار داشت: جنگ است و دشمن با نیرنگ و تصویرسازی غلط و سریال ها و فضای مجازی و ماهواره می خواهد ناامیدی ایجاد کند؛ شما ببینید فیلم هایی که در خارج از ایران جایزه گرفت همه فیلم هایی بود در راستای سیاه نمایی ایران؛ دلیل ناامیدی در جامعه این است که دشمن هوشمندانه و ما دچار غفلت شدیم؛ رهبری فرمودند اگر صد مورد از اینها(فساد و اختلاس و...) را مشاهده کنید ناامید نشوید که معنی آن این است همه چیز قابل حل است و ایشان مشکلات را می بیند؛ دشمن می خواهد در نیروهای انقلابی و خانواده شهدا و...سرخوردگی ایجاد کند زیرا یک سیاهه را برجسته و روی موفقیت ها سرپوش می گذارد.

 

 

وی با تأکید بر اینکه جریان انقلاب نباید گرفتار حواشی باشد و باید آن را سرعت ببخشیم و بایستیم؛ بار دیگر بر 4 عنصر حرکت عمومی یعنی شناخت صحنه و امید و چشم انداز حرکت که باید در طراز تمدن سازی باشد و اقدام علمی تأکید کرد و گفت: در حالیکه دشمن می خواهد حرکت انقلابی را بی مبنا جلوه دهد اما رهبری مبتنی بر حکمت و برنامه ریزی دقیق می داند لذا اقدام ما باید محاسبه گرانه باشد.

 

 

سردار جوانی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی، خود را در تنگنای استراتژیک می بیند و اگر می بینید حوزه دفاعی و اقتصادی ما متفاوت است زیرا فرماندهی عالی آنها متفاوت بوده اما در همان حوزه اقتصاد هم سیاست ها مشخص است اما عمل نمی شود؛ در مبارزه با قاچاق کالا نباید رودربایستی داشت و از هر که بود باید آتش زد؛ قاچاقی که برای تولید سم مهلک و نتیجه آن تعطیلی کارخانه ها است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه در انتخابات آتی باید کسی را انتخاب کرد که معتقد به پیشبرد سیاست های کلان باشند؛ خاطرنشان کرد: اگر این محقق شود حرکت رو به جلو اتفاق می افتد و باید دید چه کسانی می توانند این نگاه{توجه به فرمایشات رهبری} را دنبال و فرامین ایشان را پیاده سازی کنند.

 

 

نظر شما