شناسهٔ خبر: 34101964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

پیشنهاد شبکه خارجی تکذیب شد، پیامک‌ها هم مسأله جدیدی نیست

اتهام‌های پساجایزه به عادل!

صاحب‌خبر -

شهروند| درست یکی، دو روز بعد از جایزه‌ای که عادل فردوسی‌پور با رأی مردم در جشن حافظ گرفت، شایعات زیادی درباره این مجری قدیمی و محبوب در فضای مجازی مطرح شد. از اتهام فساد به دلیل مسابقه پیامکی در برنامه نود تا پیشنهاد همکاری با یک شبکه ماهواره‌ای؛ اینها موضوعاتی است که طی 48 ساعت اخیر در فضای مجازی حسابی داغ و پرطرفدار شده ‌است.
پیشنهاد شبکه ماهواره‌ای به عادل؟!
شایعه عجیبی در فضای مجازی همه طرفداران عادل فردوسی‌پور را شوکه کرد؛ حقوق ماهیانه 20‌هزار پوند به این مجری پیشنهاد شده تا با یک شبکه ماهواره‌ای به نام «ایران اینترنشنال» همکاری کند. برخی که این شایعه را باور کرده بودند، از فردوسی‌پور درخواست می‌کردند که وطنش را ترک نکند، اما افراد دیگری که رابطه نزدیکی با عادل داشتند، می‌نوشتند که فردوسی‌پور بارها به پیشنهادهای میلیاردی «نه» گفته و این‌بار هم قطعا چنین پیشنهادی را نمی‌پذیرد. کار به جایی رسید که دوستان رسانه‌ای عادل به دنبال او بودند تا از صحت و سقم ماجرا باخبر شوند. درنهایت خبرآنلاین اعلام کرد که پیامکی از سوی فردوسی‌پور دریافت کرده که در آن نوشته شده است: «این خبر صحت ندارد.  هیچ‌گونه تماسی از این شبکه با من گرفته نشده و اگر هم چنین پیشنهادی مطرح می‌شد، واضح است که آن را نمی‌پذیرفتم و پاسخم منفی بود.» با انتشار این نقل قول از سوی فردوسی‌پور خیال طرفداران او راحت شد و موج حمایت‌ها از این مجری محبوب به اوج خود رسید.
اتهام به مسابقه پیامکی برنامه نود
با این‌که مدت زیادی از تعطیلی برنامه نود و نرفتن آن روی آنتن زنده شبکه سه می‌گذرد، همزمان با شایعه پیشنهاد شبکه ماهواره‌ای و یک روز بعد از جایزه گرفتن فردوسی‌پور در جشن حافظ، به یک‌باره اتهام عجیبی از سوی برخی افراد به عادل و برنامه‌اش وارد شد. مخالفان فردوسی‌پور با انتشار یک نامه درون‌سازمانی که صحت و سقم آن چندان هم مشخص نبود، این سوال را مطرح کردند: «سود ارزش افزوده سامانه پیامکی نود به جیب چه کسی رفت؟» البته بارها در طول 20‌سال پخش برنامه نود شایعاتی پیرامون مسابقه پیامکی برنامه نود مطرح شده بود و هر بار هم فردوسی‌پور روی آنتن زنده اعلام می‌کرد هیچ سودی عاید برنامه نود از این مسابقه پیامکی نمی‌شود و فقط اپراتورهای تلفن همراه هستند که هزینه عادی ارسال یک پیامک را دریافت می‌کنند.
همچنان عادل روی بورس است!
با وجود این‌که ماه‌های زیادی از پخش نشدن برنامه نود و غیبت فردوسی‌پور در صداوسیما می‌گذرد، اما همچنان این مجری محبوب روی بورس است و روند حمایت‌ها از او ادامه دارد. در این میان برخی معتقدند بعد از جایزه مردمی که فردوسی‌پور در جشن حافظ گرفت، برخی سعی در تخریب او داشتند و با این شایعات در فضای مجازی می‌خواستند موفقیت او را کمرنگ کنند. به‌هرحال باید دید عادل فردوسی‌پور برای آینده خود چه تصمیمی می‌گیرد و تا چه زمانی دوری او و تلویزیون ادامه خواهد داشت. مردم و خیلی از چهره‌های مطرح خواستار بازگشت او شدند، اما به نظر می‌رسد اختلافات به‌ وجود آمده عمیق‌تر از آن است که به این راحتی بتوان آنها را حل کرد و از حضور دوباره فردوسی‌پور در تلویزیون نوشت!

 

نظر شما