شناسهٔ خبر: 34101551 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان:

برای احیای نغمه‌های فولکلور تلاش شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: برای احیای نغمه‌های فولکلور که فراموش شده اند باید تلاش شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، کارگاه یک روزه سرود، ویژه مربیان مراکز کانون استان همزمان با افتتاح انجمن سرود کانون استان در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

جواد زاهدی مدیرکل کانون استان در ابتدای این کارگاه، شکل گیری انجمن‌ها را در انسجام و به روز کردن فعالیت‌های کانون مؤثر دانست و حصول خرد جمعی را از دیگر ویژگی‌های بارز فعالیت‌های گروهی عنوان کرد.

وی افزود: پرداختن به مقوله سرود و فعالیت‌های گروهی گامی مؤثر در غنای شاخصه‌های فرهنگی و احیای نغمه‌های فولکلور فراموش شده هر منطقه می باشد.

سهیل مطیعا، مدرس کارگاه نیز در ابتدای این دوره با تشریح  اصول و مبانی موسیقی و گروه سرود به آموزش الفبای موسیقی، خط حامل و انواع نُت، نحوه انتخاب اعضا، چگونگی چینش گروه، انتخاب و طراحی لباس، نور، صحنه، دکور و لوازم صوتی به صورت  کاربردی  پرداخت.

لازم به ذکر است که انجمن سرود یکی از انجمن‌های ۱۰ گانه تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که بر اساس سیاست‌های فرهنگی کانون و به منظور تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در میان نوجوانان، تمرین کار گروهی و حضور پررنگ‌تر در اجتماع تاسیس شده است.

انتهای پیام

نظر شما