شناسهٔ خبر: 34099743 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته اجتماعی|۲۴ تیر

کسب رتبه ۹ در ثبت میراث فرهنگی/ کیفیت آب تهران عالی است

کسب رتبه ۹ در ثبت میراث فرهنگی، کیفیت آب تهران عالی است، شیب تعداد مستمری‌بگیران با گذشت زمان تندتر می‌شود و ... گزیده‌ای از اخبار بسته اجتماعی امروز است.

صاحب‌خبر -

کسب رتبه ۹ در ثبت میراث فرهنگی/ کیفیت آب تهران عالی استبه گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، کسب رتبه ۹ در ثبت میراث فرهنگی، کیفیت آب تهران عالی است، شیب تعداد مستمری‌بگیران با گذشت زمان تندتر می‌شود، طرح توانمندسازی اتباع افغانستانی در پیشوا اجرا شد، ۵۰۰ مخزن CNG به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تحویل شد و ... گزیده‌ای از اخبار بسته اجتماعی امروز است که در ادامه می‌خوانید.


• کسب رتبه ۹ در ثبت میراث فرهنگی
معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: ایران در زمینه ثبت آثار جهانی میراث فرهنگی رتبه ۹ جهان را دارد. به گزارش برنا؛ محمد طالبیان به مناسبت ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در فهرست آثار یونسکو اظهار کرد: آثار جهانی ثبت شده هزار ۱۲۱ اثر است که ۸۹۹ اثر فرهنگی، ۲۱۳ اثر آن طبیعی و ۳۹ اثر ترکیبی، است. ایران و آمریکا در زمینه ثبت آثار جهانی میراث فرهنگی مشترکا رتبه ۹ جهان را دارند. چین و ایتالیا با ۵۵ اثر در رتبه اول هستند. وی در ادامه گفت: در اوایل سال‌های انقلاب و جنگ حدود ۲۴ سال اصلا هیچ فعالیتی نداشتیم. معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی درباره روند ارسال پرونده به یونسکو گفت: چهار اقدام روی پرونده‌ها صورت می‌گیرد اول فاقد ارزش و دوم اصلاحات اساسی روی پرونده صورت می‌گیرد.

• کیفیت آب تهران عالی است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: کیفیت آب تهران عالی است و مشکلی ندارد و نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است. به گزارش برنا، محمدرضا بختیاری خاطرنشان کرد: طی ۱۰ سال گذشته، کیفیت آب شرب شمال تهران خوب و در جنوب کم بود. آب تهران در گذشته مشکل داشت و بحث نیترات مطرح بود، اما حدود ۱۰ سال است که وزارت نیرو توجه ویژه‌ای به جنوب تهران کرده و اجرای طرح سلامت آب و این مسائل سبب شده جنوب تهران طی این چند سال اخیر از آب سطحی استفاده کند. وی افزود: طی چند سال گذشته، جنوب تهران از آب چاه استفاده می‌کرد، اما چند سالی است که از آب سطحی استفاده می‌شود و امیدواریم مهر با حضور مقامات کشور تصفیه خانه را افتتاح می‌کنیم که تمام جنوب تهران را بتوانیم پوشش دهیم.


• شیب تعداد مستمری‌بگیران با گذشت زمان تندتر می‌شود
مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: هرچه گذشت زمان بیشتر می‌شود شیب تعداد مستمری بگیران تأمین اجتماعی تندتر جلو می‌رود و هرسال تعداد مستمری بگیران نسبت به بیمه شدگان بیشتر می‌شود. سیدمحمدعلی جنانی افزود: آهنگ رشد مستمری بگیران تامین اجتماعی ۲ برابر نسبت به رشد بیمه شدگان است و از سال ۵۵ تا ۸۷ همان مقدار مستمری بگیر داشتیم که از سال ۸۸ تا ۹۶ داشته‌ایم. آمار‌ها نشان می‌دهد در هشت سال اخیر نسبت به ۳۴ سال گذشته تعداد مستمری بگیران به یک اندازه است که این مساله نگران کننده است. به گزارش ایرنا، وی افزود: در حال حاضر هزینه‌های بیشتری در حوزه بازنشستگی صرف می‌شود به طوری که ۶۵ درصد هزینه‌ها در حوزه بازنشستگی، ۵ درصد در حوزه از کارافتادگی و ۳۰ درصد در حوزه بازماندگی است.

• طرح توانمندسازی اتباع افغانستانی در پیشوا اجرا شد
رئیس اداره بهزیستی پیشوا در استان تهران اعلام کرد: برای نخستین بار طرح توانمندسازی مبتنی بر جامعه ویژه اتباع افغانستانی در این شهرستان اجرا شده است. به گزارش ایرنا، نجمه اسماعیلی توضیح داد: در قالب این طرح ۱۲۰ نفر از این اتباع از خدمات بهزیستی برخوردار شده اند و زیرپوشش مستمر قرار گرفته اند. به گفته وی یک هزار و ۲۵۰ خانواده در پیشوا زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که ۳۰۰ نفر آنان به دلیل نداشتن بضاعت مالی، مستمری دائم دریافت می‌کنند. اسماعیلی اظهارداشت: ۵۴ زن سرپرست خانوار در شهرستان پیشوا زندگی می‌کنند که از خدمات بهزیستی برخوردار شده اند و تلاش می‌شود با بیمه این افراد، زمینه برخورداری آنان از خدمات بازنشستگی نیز فراهم شود.


• ۵۰۰ مخزن CNG به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تحویل شد
مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: به دنبال تفاهم‌نامه چهارجانبه بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه و بخش خصوصی، ۵۰۰ مخزن CNG به‌منظور جایگزینی با مخازن فرسوده قبلی تأمین و به شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران تحویل داده شد. به گزارش ایلنا، مرضیه حصاری ضمن بیان این خبر اظهار کرد: وجود حدود سه هزار ناوگان اتوبوس‌رانی شهری CNG سوز فعال و غیرفعال در کشور از یک‌سو و فرسودگی و آسیب‌های احتمالی ناشی از مخازن این ناوگان از سوی دیگ، زمینه‌ساز پیشنهاد طرحی از سوی وزارت کشور بود که به دنبال پیگیری‌های متعدد، نهایتاً اسفند سال ۹۷ به تصویب هیئت محترم وزیران رسید.

• پایان شهریور آخرین مهلت استفاده از معافیت کسری خدمت برای فرزندان ایثارگر دارای ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه
رئیس اداره سرمایه‌انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: صدور کسر خدمت فرزندان غیرغایب ایثارگران به ازاری هر درصد جانبازی، هر ماه اسارت و هر ماه رزمندگی به مدت ۱۲ روز برای فرزندان ایثارگران دارای ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه ایثارگری، تا پایان شهریور سال ۹۸ است و پس از آن تنها وفق ماده ۴۵ قانون وظیفه عمومی معافیت بر مبنای ۳۰ ماه سابقه رزمندگی خواهد بود. به گزارش ایلنا، موسی کمالی با تشریح نحوه محاسبه کسر خدمت ایثارگری گفت: با توجه به ابهاماتی که در خصوص کسری خدمت سربازی فرزندان ایثارگران وجود دارد باید بگویم که کسر خدمت سربازی برای ایثارگری است که حد نصاب معافیت یک فرزند را ندارد لذا صدور کسری تنها برای یک فرزند قابل انجام است. وی ادامه داد: البته به منظور مساعدت به خانواده‌هایی که فرزند ذکور دوقلو و یا چندقلو دارند در صورتی که همزمان به خدمت سربازی اعزام شوند بنا به درخواست ایثارگر کسری خدمت قابل تقسیم بین آن‌ها است.

• ساماندهی «اسم رمز» برخورد با دستفروشان
یک عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران معتقد است با اجرای مصوبه شورا در خصوص ساماندهی مشاغل بی کانون قطعاً ساماندهی دستفروشان، اسم رمزی برای برخورد با آنهانخواهد بود. به گزارش مهر، حجت نظری با اشاره به نامه اعتراض‌آمیز اهالی رسانه و فعالان اجتماعی درباره ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر (ع)، گفت: در یکی از جلسات هم اندیشی اعضای شورای شهر با شهردار این موضوع را مطرح کردم که چرا مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون معطل مانده است. این موضوع را هم به شهردار تهران منتقل کردم و تاکنون چند بار تذکر داده‌ام. علاوه بر این اجرای این مصوبه را در تماس‌های تلفنی و به صورت حضوری از معاون خدمات شهری و معاونت ساماندهی مشاغل پیگیری کردم و قول داده شد که زودتر این مصوبه اجرا شود.
• افتتاح همزمان ۶۴ پروژه توانبخشی در ۲۴ استان کشور
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از افتتاح ۶۴ پروژه در حوزه توانبخشی به طور همزمان از طریق ویدیو کنفرانس در ۲۴ استان کشور خبر داد. به گزارش مهر، محمد نفریه گفت: ۲۴ استان در این پروژه‌ها سهیم هستند که در هر کدام از آن‌ها پروژه‌هایی در حوزه مراکز شبانه روزی و روزانه افتتاح خواهد شد. وی افزود: استان‌های آذربایجان شرقی ۴ پروژه، اردبیل ۴ پروژه، اصفهان ۳ پروژه، خوزستان یک پروژه، سیستان و بلوچستان ۴ طرح، کردستان ۵ طرح، البرز دو طرح، ایلام یک طرح، تهران ۵ طرح، زنجان یک طرح، فارس ۴ طرح، کرمانشاه ۶ طرح، چهارمحال و بختیاری ۳ طرح، خراسان جنوبی سه طرح، خراسان رضوی سه طرح، سمنان یک طرح، قزوین و قم یک طرح، گلستان سه طرح امروز این پروژه‌ها به بهره برداری می‌رسند.

• توقف مجدد طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده با افزایش قیمت‌ها

طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده که خرداد سالجاری از سرگرفته شده بود، بار دیگر به دلیل افزایش قیمت خودرو متوقف شد. به گزارش ایسنا، مرتضی ضامنی آخرین وضعیت طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده را تشریح کرد و گفت: با آغاز مجدد طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از خرداد سالجاری، ۱۳۴ دستگاه تاکسی نو تحویل متقاضیان شد، اما به دلیل تغییر قیمت خودرو، در حال حاضر این طرح متوقف شده است. وی ادامه داد: بعد از یکسال با این موضوع مواجهیم که شرکت خودروساز افزایش قیمت خودرو را مطرح کرده است و در جلساتی که برگزار شد، نظر خودروساز به افزایش ۱۰ میلیونی قیمت بود که در نهایت افزایش قیمتی که بر روی آن پافشاری شد، حدود ۶میلیون تومان است.

• ایران گرم‌تر می‌شود
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از استقرار هوای گرم تابستانی در کل کشور خبر داد و گفت: دمای تهران فردا (۲۵ تیر) به ۴۲ درجه سانتیگراد می‌رسد. به گزارش ایسنا، احد وظیفه با اشاره به اینکه امروز (۲۴ تیر) در سواحل دریای خزر شامل استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان بارش خفیف رخ می‌دهد، گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

• تخریب میراث فرهنگی به روش آب بستن
مدیرکل دفتر حفظ و احیای بنا‌ها و بافت‌های تاریخی درباره آب بستن به خانه‌های قدیمی و میراث فرهنگی برای تخریب و ساخت‌و ساز گفت: حتی اگر خانه قدیمی و میراثی را هم خراب کنند، چیزی که جای آن ساخته می‌شود مانند قبل خواهد بود. به گزارش فارس، سیدهادی احمدی درباره آب بستن به خانه‌های قدیمی و میراث فرهنگی برای تخریب و ساخت ساختمان اظهار داشت: علاوه بر آتش‌سوزی و تخریب فیزیکی برای از بین بردن خانه‌های قدیمی و میراث فرهنگی اقدام به آب بستن خانه‌ها نیز می‌کنند. وی افزود: این یک پنداشت غلط از سوی برخی از مالکین خانه‌های قدیمی و میراثی است که با این روش می‌توانند آنجا را تخریب و نسبت به ساخت ساختمان اقدام کنند و این در صورتی است که از قانون مطلع نیستند حتی اگر آن خانه قدیمی و میراثی را هم خراب کنند آن چیزی که جای آن ساخته می‌شود همانی است که از قبل بوده است.

• داشتن شناسنامه فنی ساختمان اجباری شود
عضو شورای شهر تهران گفت: باید دستگاه‌های که در حوزه ثبت اسناد دخیل هستند، داشتن شناسنامه فنی ساختمان را اجباری کنند و سپس اقدام به ثبت سند کنند. به گزارش فارس، زهرا نژادبهرام افزود: موضوع ساختمان و محل سکونت یک موضوع جدی است و باید محل آرامش و امنیت باشد. وی ادامه داد: متاسفانه این اهمیت از اذهان حتی متخصصان هم پاک شده و امروز به حداقل‌ها بسنده شده است و کیفیت فراموش شده است.

• افزایش قاچاق پیش ساز‌های مواد مخدر
معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: قاچاق پیش ساز‌های مواد مخدر، زنگ خطری برای همه کشورهاست و سبب بحران جهانی در آینده خواهد شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ناصر اصلانی افزود: مبارزه هدفمند با انحراف قاچاق و سوء استفاده از پیش ساز‌ها به همکاری و هماهنگی گسترده کشور‌ها نیاز دارد و این نشست هم با هدف تبادل اطلاعات و تجارب در کنترل مواد مخدر و پیش ساز‌ها و بررسی همکاری‌های بین‌المللی در مبارزه با مواد مخدر برگزار شده است.

• معوقات فرهنگیان تا پایان سال پرداخت می‌شود
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از پرداخت معوقات فرهنگیان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بخشی از این معوقات تا مهر سالجاری پرداخت شود. به گزارش تسنیم؛ حجت‌الاسلام تیمور علی عسگری اظهار کرد: روش تربیتی کنونی مدارس نیازمند بازبینی، بروزرسانی و تحول اساسی منطبق با اهداف سند تحول بنیادین و در چهار چوب فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی است. وی افزود: معلم، هنرمندی صبور و رسالتش تربیت و هدایت نسل انسان به سوی کمال است، در آموزش و پرورش نوین تفکر جزیره‌ای جوابگو نبوده و آنچه که ما را در رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت و ارتقای شاخص‌های آن یاری می‌دهد خرد جمعی وکار‌گروهی مبتنی با تفکر سازنده است.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما