شناسهٔ خبر: 34099707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آزادی ۴۸ زندانی همدانی با حضور کاروان زیر سایه خورشید

همدان- ایرنا- به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام رضا (ع) و با حضور کاروان زیر سایه خورشید و پرچم متبرک حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در زندان همدان، ۴۸ زندانی آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

همزمان با ولادت حضرت امام رضا (ع) خدام حرم ملکوتی آن حضرت به همراه پرچم متبرک رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید در زندان مرکزی همدان حضور یافتند و پس از اجرای مراسم تشریفات نظامی به داخل زندان هدایت شده و در مکانی که به شکل سقاخانه حرم مطهر رضوی طراحی شده بود مورد استقبال مددجویان قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان در این آیین گفت: حضور در زندان فرصت مغتنمی برای تربیت افراد بزرگ و با ایمان است همانگونه که حضرت یوسف سال ها در زندان بودند اما بعد از آن به مقام عزیزی مصر رسیدند.

حجت الاسلام حبیب اله شعبانی موثقی بیان کرد: زندانیان صبور باشند چراکه گشایش پس از سختی به شرط صبر و شکیبایی و خودسازی پدیدار می شود.

وی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب به بازگویی وقایع مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ پرداخت و عنوان کرد: در آن واقعه تلخ طلبه ای در مسجد سخنرانی کرد که پس از حمله عوامل حکومت به مسجد و کشتار مردم موفق به خروج از مسجد شد.

امام جمعه همدان ادامه داد: اما به هنگام خروج از مرز توسط نیروهای افغانی اسیر و مدت سی سال در زندان های افغانستان نگهداری شد اما این فرد اسیر فضای زندان و ناامیدی نشد و در همین مدت اسارت چنان به رشد و تربیت روح و روان و تقویت ایمان خود پرداخت که به مقام طی الارضی رسید تبدیل به شخصیت معروف به نام «بهلول» شد.

در این آیین با دستور حسن خانجانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان به تمامی زندانیانی که در این آئین مذهبی حضور داشتند یک هفته مرخصی تشویقی ارائه شد.

در ادامه کلیپی از روند آماده سازی ماکت ها و تزیین زیرهشتی برای اجرای مراسم پخش شد و سپس با تدابیر ویژه اتخاذ شده تمامی زندانیان از بندها با ترتیب و نظم خاص خارج شده و یک به یک پرچم متبرک را زیارت کردند.

۷۵۲۶/‏۲۰۸۷

نظر شما