شناسهٔ خبر: 34096230 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صدور شناسنامه فنی ملکی کیفیت ساخت و ساز را بالا می‌برد

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه شهرداری‌ها موظفند، قبل از صدور پایان کار، شناسنامه فنی ملکی را از سازمان نظام مهندسی اخذ کنند،‌گفت:‌این موضوع از سوی شهرداری‌ها مغفول مانده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیژن خطیبی امروز در جلسه هم اندیشی شناسنامه فنی ملکی با اشاره به اینکه صدور شناسنامه فنی ملکی با الکترونیکی شدن امنیت را بالا خواهد برد، گفت: صدور شناسنامه فنی ملکی از گذشته وجود داشته و به صورت فیزیکی بوده است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها موظف بودند قبل از صدور پایان کار شناسنامه فنی ملکی ساختمان را از سازمان نظام مهندسی اخذ کنند، اما این موضوع توسط شهرداری‌ها مغفول مانده و پایان کار را بدون اینکه شناسنامه فنی ملکی گرفته شود، صادر می‌کردیم.

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد:‌ با توجه به اینکه صدور شناسنامه فنی ملکی فیزیکی بود، سازمان نظام مهندسی تلاش کرد، این برنامه را به صورت الکترونیکی نیز انجام دهد، پس امروز با رونمایی از این سامانه الکترونیکی شناسنامه فنی ساختمان شاهد بهتر شدن و شفافیت در وضعیت ساخت و ساز خواهیم بود.

خطیبی با بیان اینکه چه مزایایی برای این طرح وجود دارد،‌گفت:‌این اقدام عین شفافیت مدنظر شورای شهر است و هر کسی می‌تواند با ورود به این سامانه و درج پرونده شهرسازی و پایان کار خود شناسنامه فنی ملکی خود را مشاهده کند.

وی ادامه داد:‌مزیت صدور شناسنامه فنی ملکی به صورت الکترونیکی به این شکل خواهد بود که در مدیریت بحران نیز می‌تواند کمک زیادی به این موضوع کند، چرا که سازمان‌هایی مثل هلال احمر، آتش‌نشانی و ستاد مدیریت می‌توانند با دسترسی به این سامانه از نقشه‌ای که زمینه این شناسنامه فنی ملکی شده در جهت بهبود امداد و عملیات در زمان وقوع حادثه کمک کند.

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تاکید کرد: بالا بردن کیفیت ساختمان‌ها نیز جنبه دیگر شناسنامه فنی ملکی است، چرا که وقتی شفافیت در ساخت و ساز بالا برود و خریداران به اطلاعات فنی ساختمان به راحتی دسترسی پیدا کنند، سازندگان تلاش می‌کنند برای ساخت واحد مسکونی از مصالح با کیفیت استفاده کنند.

انتهای پیام/ب

نظر شما