شناسهٔ خبر: 34093260 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد خبر داد؛

ثبت 46 هزار فعاليت در سامانه بچه‌هاي مسجد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- همزمان با میلاد حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، بیش از 46 هزار فعالیت در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی گفت: اوقات فراغت و نحوه غنی سازی مطلوب آن یکی از مسائل مهم حوزه جوانان و نوجوانان است که هرساله مورد توجه برنامه ریزان فرهنگی قرار گرفته است، از این رو یکی از مکان‌های متولی این بخش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.
وی افزود: یکی از وظایف متولیان حوزه فرهنگی برنامه ریزی نحوه گذران اوقات فراغت است، زیرا با برنامه‌ریزی دقیق در این باره، چارچوب و سبک مناسبی برای یادگیری، رشد و شکوفایی جوان فراهم می‌شود.
حجت الاسلام ارزانی گفت: به منظور اهمیت و لزوم برنامه‌ریزی صحیح برای اوقات فراغت برای گروه‌های سنی مختلف، ستاد‌های استانی ما در زمینه غنی سازی اوقات فراغت از ابتدای تیر تشکیل شده است و امیدوارم خروجی آن به رشد و بالندگی نسل جوان و نوجوان منتج شود.
وی اخلاق، معنویت و نشاط را شعار اوقات فراغت کانون‌های مساجد عنوان کرد و افزود: این کانون‌ها امسال در 6 محور قرآن و عترت، آموزش و توانمند سازی، فعالیت‌های هنری، شبکه سازی و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به فعالیت نزدیک به 25 هزار کانون فرهنگی هنری درباره اوقات فراغت، تصریح کرد: از ابتدای تیر تا کنون این کانون‌ها فرصت داشته اند تا فعالیت‌های خود را حول 6 محور اصلی برنامه ریزی کنند و در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir به ثبت برسانند.
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اضافه کرد: از میان 46 هزار فعالیت ثبت شده، بیشترین فعالیت در بخش کتاب و کتابخوانی ثبت شده است و بیشترین ثبت را به ترتیب در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و اصفهان داشته ایم.
حجت الاسلام ارزانی با اشاره به ثبت بیشترین نام نویسی در گروه سنی 7 تا 14 سال، عنوان کرد: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به کانون‌های مساجد و یا از طریق سامانه بچه‌های مسجد در یکی از گروه‌های سنی زیر 7 سال، 7 تا 14 سال، 14 تا 21 سال، 21 تا 40 سال و یا بالای 40 سال ثبت نام کنند و از خدمات ارائه شده بهره ببرند.
وی یکی از شاخصه مثبت اوقات فراغت امسال را همزمانی با دهه کرامت، دهه امامت و ولایت و روز جهانی مسجد عنوان کرد و افزود: برنامه‌های بسیار خوبی نیز در این بخش انجام شده که رونمایی از چندین کتاب و برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه طنین مسجد با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی از مهم‌ترین آنهاست.

نظر شما