شناسهٔ خبر: 34091748 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

شناسایی سگ های گم شده در چین با فناوری

پژوهشگران یک استارتاپ وابسته به دولت چین یک سیستم هوشمند شناسایی سگ ها را طراحی کرده اند که می تواند با تکیه بر هوش مصنوعی سگ هایی را که در سطح شهر گم شده اند یا رفتارهای غیرقانونی انجام می دهند را شناسایی کند.

صاحب‌خبر -

این سیستم هوشمند می تواند با کمک اسکن کردن فرم بینی سگ و ثبت آن در سیستم هر نوع سگی را ردیابی و شناسایی کند.

کشور چین یکی از سختگیر ترین کشورها در حوزه نگهداری از حیوانات خانگی است. در برخی شهرهای این کشور نگهداری از سگ بسیار دشوار است و هر نوع تخلف در نگهداری سگ تبعاتی سنگین دارد. برای مثال اگر سگ هر نوع آلودگی از خود در خیابان ها به جا بگذارد، صاحب سگ به شدت مجازات خواهد شد.

اما با توجه به جمعیت بالای چین و علاقه رو به رشد به نگهداری از سگ ها دولت تصمیم گرفته با روشی جدید هر نوع تخلف در نگهداری از سگ ها را به حداقل برساند. البته این برنامه صرفا جنبه تنبیهی ندارد و می تواند برای پیدا کردن صاحبان حیوان خانگی که گم شده است نیز مورد استفاده قرار گیرد.  

 

این برنامه جدید که "مگوی" نام دارد مکانیسمی مشابه با سیستم تشخیص چهره انسانها دارد. با این تفاوت که می تواند چهره سگ ها را تنها با بررسی نوع پوزه سگ ها شناسایی کند. جالب است بدانید که پوزه سگ ها بی شباهت به اثر انگشت نیست و نوع اثر پوزه هر سگ نیز در نوع خود منحصر به فرد است.

شرکت طراح این سیستم می گوید که می تواند اطلاعات سگ ها را به سادگی با اسکن عکس بینی که کاربران با گوشی های هوشمند خود می گیرند شناسایی کند. این فرایند درست مانند چگونگی ثبت اثر انگشت شما برای باز کردن بیومتریک برنامه های مختلف است. شرکت مگوی مدعی شده که میزان دقت این برنامه 95 درصد است و با استفاده از این برنامه تا کنون پانزده هزار سگ تعیین هویت شده اند./انتخاب

 
 

 

کلمات کلیدی

فناوری

سگ گم شده

چین

برچسب‌ها:

نظر شما