شناسهٔ خبر: 34091110 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۵هزار مسجد میزبان اردوهای تابستانی نوجوانان است

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از فعالیت ۲۵هزار کانون فرهنگی هنری در طرح تابستانی نوجوانان و ثبت بیش از ۴۶ هزار فعالیت در سامانه بچه‌های مسجد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اوقات فراغت و نحوه غنی‌سازی مطلوب آن یکی از مسائل مهم حوزه جوانان و نوجوانان است که هر ساله مورد توجه برنامه‌ریزان فرهنگی قرار گرفته، لذا یکی از مکان‌های متولی این بخش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است. یکی از وظایف متولیان حوزه فرهنگی برنامه‌ریزی نحوه گذران اوقات فراغت است، زیرا با برنامه‌ریزی دقیق در این خصوص، چارچوب و سبک مناسبی برای یادگیری، رشد و شکوفایی جوان فراهم می‌شود.

حجت الاسلام ارزانی افزود: به منظور اهمیت و لزوم برنامه‌ریزی صحیح برای اوقات فراغت برای گروه‌های سنی مختلف، ستادهای استانی ما در زمینه غنی سازی اوقات فراغت از ابتدای تیرماه تشکیل شده و امیدوارم خروجی آن به رشد و بالندگی نسل جوان و نوجوان منتج شود. این کانون ها امسال در شش محور قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، فعالیت‌های هنری، شبکه سازی و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت حدود 25 هزار کانون فرهنگی هنری در بحث اوقات فراغت گفت: از ابتدای تیرماه تا کنون این کانون‌ها فرصت داشته‌اند تا فعالیت‌های خود را حول شش محور اصلی برنامه‌ریزی کنند و در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir به ثبت برسانند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره اینکه تاکنون بیش از 46 هزار فعالیت در سامانه بچه‌های مسجد توسط خود اعضای کانون به ثبت رسیده است، افزود: بیشترین فعالیت در حوزه  کتاب و کتابخوانی ثبت شده است و بیشترین ثبت را به ترتیب در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و اصفهان داشته‌ایم. علاقه مندان می توانند با مراجعه به کانون های مساجد و یا از طریق سامانه بچه‌های مسجد در یکی از گروه‌های سنی زیر 7 سال، 14- 7 سال، 21-14 سال، 40-21 سال و یا بالای 40 سال ثبت‌نام کنند و از خدمات ارائه شده بهره ببرند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از شاخصه مثبت اوقات فراغت امسال را همزمانی با دهه کرامت، دهه امامت و ولایت و روز جهانی مسجد عنوان کرد و گفت: برنامه‌های بسیار خوبی نیز در این حوزه انجام شده که رونمایی از چندین کتاب و برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه طنین مسجد با محوریت سبک زندگی اسلامی ایرانی از مهم‌ترین آنهاست.

انتهای پیام/

نظر شما