شناسهٔ خبر: 34087325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

420 روستا در خراسان رضوی با تانکرآبرسانی می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: 420 روستا در استان با تانکر آبرسانی می‌شوند و این در حالی است که سال گذشته تعداد 500 روستا با تانکر آبرسانی می‌شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، محمد سهرابی عصر امروز در دیدار با فرماندار بردسکن، گفت: در سال جاری تخصیص اعتبار صورت نگرفته است، بنابراین معوقات تعاونی‌های آبداران که اجراکننده طرح‌ها و پروژه‌های این شرکت است، به‌زودی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه کنترل کیفیت آب از اولویت‌های این شرکت است، افزود: از محل صندوق توسعه ملی 40 میلیارد ریال برای پروژه‌هایی که بیش از 80 درصد از پیشرفت برخوردار است، در نظر گرفته شده است که امیدواریم بیشتر این پروژه‌ها تا هفته دولت و یا تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی به افزایش 40 درصدی این اعتبار نسبت به سال قبل اشاره کرد و ادامه داد: در سطح روستاهای خراسان رضوی 51 مجتمع که 800 روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد، به علت نبود اعتبار نیمه‌تمام رها شده که امید است با تخصیص اعتبار بتوانیم تا پایان سال، 80 درصد این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

سهرابی با بیان اینکه افزایش گرمای امسال را که منجر به برداشت آب شرب بیشتر شده است، بیان کرد: تاکنون نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته 80 روستا به مرحله بهره‌برداری مصرف آب رسیده‌اند که از تعداد 500 روستای که در سال گذشته با تانکر آبرسانی می‌شد، اکنون 420 روستا از طریق تانکر آب شرب آنان تامین می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه در بیشتر کشورها یکسری امور خدماتی از جمله در بحث تامین آب شرب توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر موازی کاری‌های زیادی اتفاق می‌افتد که با ادغام این دو دستگاه رسیدگی بیشتری به جامعه هدف صورت می‌گیرد.

وی شبکه‌های فرسوده آب روستایی را در روستاها نامناسب دانست و اظهار کرد: با وجود بارندگی‌های اخیر وضعیت کمبود آب مشهود است و نباید خانواده‌ها مصرف بی‌رویه داشته باشند.

شبکه آبرسانی و مخازن آب بردسکن فرسوده است

فرماندار بردسکن در ادامه گفت: روستاهای بردسکن، دارای شبکه آبرسانی و مخازن آب فرسوده است که نیاز است اعتبارات لازم تخصیص یابد.

مجتبی شاکری گرمای امسال را نسبت به قبل شدیدتر ذکر کرد و بیان کرد: با توجه به گرمای بالای این شهرستان، اگر در حوزه آب در روستاها کاری صورت نگیرد دچار مشکلات می‌شویم.

وی با بیان اینکه آب روستایی وظیفه خدمتگزاری و سقایی در روستاها را برعهده دارد، اظهار کرد: این شهرستان دارای ۸۰۰ کیلومتر شبکه توزیع است که از تعداد ۴۵ چاه فعال تأمین آب می‌شود.

فرماندار بردسکن با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 نقطه روستایی با تانکر آبرسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: آب الفبای زندگی است، بنابراین باید برای تامین آب شرب روستاها نگاه جدی‌تری را داشته باشیم.

بخشدار انابد نیز در این جلسه گفت: برخی از روستاهای انابد با مشکل فرسودگی شبکه‌های آبرسانی مواجه هستند و باید برای رسیدگی بیشتر توسط آب و فاضلاب با تخصیص اعتبار فرسودگی شبکه آبرسانی ترمیم شود.

محمود عباس‌نژاد افزود: روستاهای عشایری در ایام تابستان با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند.

وی اظهار کرد: روستاهای انابد دارای پراکندگی و در مسیرهای مختلف هستند، بنابراین اختصاص اعتبار می‌تواند نقش بسزایی در کاهش هدر رفت آب داشته باشد.

بخشدار شهرآباد نیز در ادامه گفت: در روستاهای شهرآباد ترکیدگی لوله‌ها منجر به هدررفت آب می‌شود.

سید علی موسوی نظارت بر برداشت آب‌های شرب  برای جلوگیری از استفاده در مصارف کشاورزی و دامداری تاکید کرد.

وی آبرسانی به روستای سلطانیه  را یادآور شد و بیان کرد: با وجود بارندگی‌های اخیر نیاز است با خشکسالی‌های چند سال گذشته مردم در استفاده از آب نهایت دقت را داشته باشند و از اسراف جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ 70050

نظر شما