شناسهٔ خبر: 34085940 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

غلامیان در گفتگو با دانشجو:

سکوت وزارت امور خارجه پس از گذشت سال‌ها از دستگیری شیخ زکزاکی شایسته یک نهاد انقلابی نبود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن انتقاد از عدم صدور مجوز تجمع در حمایت از شیخ زکزاکی گفت: سکوت وزارت امور خارجه پس از گذشت سال‌ها از دستگیری شیخ زکزاکی شایسته یک نهاد انقلابی نبود.

صاحب‌خبر -
غلامیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ضمن انتقاد از عدم صدور مجوز تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که توسط ۸ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ تهران به فرمانداری تهران ارائه شده بود گفت: با گذشت چند سال از دستگیری شیخ ابراهیم زکزاکی واکنش وزارت امور خارجه کشورمان واکنش شایسته‌ای که در خور یک نهاد انقلابی باشد نبوده است.

وی با بیان اینکه در این سال‌ها شاهد یک برخورد قاطع، درست و حمایت همه جانبه که امام خمینی رحمة الله آن را به عنوان حمایت انقلاب اسلامی از مستضعفین عالم و شیعیان در برابر ظالمین انتظار داشته اند از جانب دستگاه دیپلماسی کشورمان شاهد نبوده ایم، افزود: واکنش وزارت امور خارجه در اغلب اوقات در رابطه با موضوعات مختلف مبتنی بر روابط دیپلماتیک و سیاسی بوده و این به نوبه خود چالش برانگیز است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: وزارت امور خارجه کشورمان در حوادث مختلف به جای این که تصمیمات انقلابی اتخاذ کرده و یک رفتار انقلابی داشته باشد و از طرفی به جای اینکه حرف صریح بزند و موضع قاطعانه بگیرد، منفعلانه عمل کرده است.

غلامیان همچنین ضمن انتقاد از عملکرد نهاد‌های حقوق بشری و حوزه بین الملل قوه قضاییه در حمایت از رهبر شیعیان نیجریه تصریح کرد: قوه قضاییه باید در این رابطه ورود پیدا کرده و در مجامع بین المللی با طرح موضوع احقاق حق کند، اما سکوت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از رهبر شیعیان نیجریه فقط مربوط به وزارت امور خارجه نیست و قوه قضاییه نیز باید به این موضوع ورود یابد اضافه کرد: ما امثال شیخ النمر‌ها را داشتیم که به خاطر سکوت خبری ما به شهادت رسیده اند و ما بعد از شهادت آن‌ها موضع‌گیری کرده ایم.

غلامیان با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه‌های تهران اخیراً درخواست برگزاری یک تجمع در حمایت از رهبر شیعیان جهان را ارائه کرده بودند، اما این مجوز صادر نشد، تصریح کرد: وزارت امور خارجه به دلیل نوع نگاه سیاسی و نگاه منفعلانه‌ای که نسبت به جریان‌های انقلابی دارد سعی می‌کند برخورد قاطع و مستقیم با موضوعات نداشته باشد.

وی تصریح کرد: وزارت کشور نیز در این رابطه سکوت کرده است، چون ما درخواست مجوز تجمع را نیز به نهاد‌های وزارت کشور دادیم که این مجوز مورد تایید قرار نگرفت و این نشان دهنده این است که آقایان نمی‌خواهند این تجمعات برگزار شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: احترام به قانون برای ما اهمیت دارد و در سرلوحه کار ما است؛ اما نکته این است که نهاد‌های دولتی و حاکمیتی نیز باید حمایت از رهبر شیعیان نیجریه را به صورت قانونی پیگیری کنند در هر حال تجمعی که می‌توانست یک حمایت جهانی برای شیخ زکزاکی به همراه داشته باشد با یک برخورد نابجا به سمتی برده شد که تشکیل نشود و این واقعاً برخورده خوبی نبود.

غلامیان با تاکید بر اینکه ما اجازه نمیدهیم شیخ مقاومت که حرف انقلاب اسلامی را در غربت می‌زند تنه۶ا بماند، افزود: ما پیگیر حمایت از رهبر شیعیان نیجریه خواهیم بود و واکنش مناسب به این موضوع خواهیم داشت.

نظر شما