شناسهٔ خبر: 34084299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسهیلات 50میلیونی به کارفرمایان برای اشتغال معلولان + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

میزان تسهیلات پرداختی به معلولان متقاضی خود اشتغالی هم 30میلیون تومان افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

تسهیلات 50میلیونی به کارفرمایان برای اشتغال معلولان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران،وحید حسین زاده امروز در حاشیه افتتاح طرح های اداره بهزیستی شهرستان آمل افزود: علاوه بر پرداخت این میزان تسهیلات به کارفرمایان، تا 5 سال آنها از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی نیز معاف خواهند بود و در این مدت، بهزیستی موظف به پرداخت حق بیمه است.

وی از افزایش 30میلیون تومانی میزان تسهیلات پرداختی به معلولان متقاضی خود اشتغالی خبر داد وگفت: میزان تسهیلات خوداشتغالی که تا سال گذشته به هرمعلول متقاضی پرداخت می شد، حدود 20میلیون تومان بود که این میزان اکنون به 50 میلیون تومان افزایش یافته است

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران اضافه کرد، زنان سرپرست خانوار و مددجویان زیرپوشش بهزیستی که متقاضی خود اشتغالی هستند، نیز می توانند از تسهیلات 50 میلیون تومانی دریافت کنند.

حسین زاده، سهم تسهیلات اختصاص داده شده برای اشتغال معلولان جامعه هدف بهزیستی در مازندران در سال جاری را حدود 70میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهمیه که برای ایجاد اشتغال معلولان مازندران در سال جاری تعیین شده حدود 2 هزار و400 نفر است.

وی یادآورشد، که در 5 سال گذشته اداره کل بهزیستی مازندران با پرداخت تسهیلات برای حدود 12 هزار نفر از معلولان زیرپوشش این نهاد شغل ایجاد کرده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران خاطر نشان کرد: ساخت حدود 470 خانه برای خانواده هایی که دارای دو معلول و بدون خانه بودند، در استان شروع شد و تاکنون 360 خانه به متقاضیان تحویل داده شد.

حسین زاده با بیان اینکه به هرخانواده شهری دارای دو معلول و بدون خانه 30میلیون تومان کمک بلاعوض و40میلیون تومان تسهیلات حمایتی پرداخت می شود، گفت: برای خانواده های روستایی دارای دومعلول نیز 18 میلیون تومان کمک بلاعوض و40میلیون تومان تسهیلات حمایتی پرداخت می شود.

وی یادآورشد: به هر زن سرپرست خانوار هم که دارای دو معلول باشد، 10 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود وعلاوه بر آن نیز همه انشعاب های آب ، برق، گاز وتلفن نیز رایگان وصل خواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_3728627"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2475255/3728627?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما