شناسهٔ خبر: 34084149 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون سیما مطرح کرد:

تمام ظرفیت‌های ستاد رسانه‌ای رونق تولید فعال شده است

معاون سیما و معاون وزیر صمت درباره نقش‌آفرینی موثر و ویژه ستاد رسانه‌ای رونق تولید بحث و تبادل نظر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نشست هم‌اندیشی ستاد رسانه‌ای رونق تولید با حضور مرتضی میرباقری معاون‌سیما و رییس ستاد، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر، انواری رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و حسینی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک و قائم مقام ستاد و سیاح مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه‌یک و دبیر ستاد در محل جلسات ساختمان معاونت‌سیما برگزار شد.

میرباقری معاون سیمای رسانه ملی در این نشست با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها برای جریان سازی و تاثیرگذاری حداکثری ستاد رسانه‌ای رونق تولید فعال شده، افزود: هدف اصلی ستاد ایجاد تحرک در بین دستگاه‌ها و مطالبه‌گری است تا در فضایی تعاملی موانع رونق تولید برداشته شود و وضعیت کسب و کار‌ها و کارآفرینان کشور ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: وزارت صنعت معدن و تجارت به‌دلیل ماموریت‌های متنوع یکی از بازیگران اصلی این عرصه هست و باید متناسب با این ظرفیت در ستاد رسانه‌ای رونق تولید مشارکت بیشتری داشته باشد و در امتداد اقدامات خود از این فرصت رسانه‌ای برای تحقق اهداف خود بهره برداری کند.

رییس ستاد رسانه‌ای رونق تولید تصریح کرد: طراحی ستاد پیگیری مشکلات تولید و عقد ۴۰ قرارداد حمایت مالی در جشنواره کارآفرینی و پخش میان برنامه‌های آموزشی و انگیزشی از جمله اقدامات این ستاد است که در نهایت منجر به امید آفرینی در جامعه و به خصوص حوزه صنعت می‌شود.

همچنین زرندی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه ورود فعالانه صداوسیما به میدان تولید کاملا مشهود و ستودنی است، گفت: باید با لحاظ کردن اولویت‌ها و به صورت موضوع به موضوع تا رسیدن به نتیجه پیشرفت و رسانه ملی در این میان با مطالبه از طرف‌های ذی‌نفع می‌تواند حل مشکلات را تسریع ببخشد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نیاز‌های صنعت در اواخر تیرماه افزود: این بار دنبال برگزار نمایشگاه دستاورد‌ها نبودیم بلکه قرار است نیاز‌های واحد‌های تولیدی مختلف را در فضایی نمایشگاهی ارائه کنیم. با این کار ظرفیت‌های کشور نظیر صنایع مختلف، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها را برای تامین این کمبود‌ها فراخوان و فعال می‌کنیم که فکری برای تامین آن‌ها کنند و کشور را از واردات بی نیاز کنیم.

زرندی اظهار داشت: از رسانه ملی و این ستاد می‌خواهیم به این نمایشگاه که با نام نهضت ساخت داخل برگزار خواهد شد، توجه ویژه‌ای داشته باشد و با حمایت رسانه‌ای خود زمینه ساز حمایت از صنعت کشور شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود بازار‌های خوب منطقه‌ای گفت: از هزار و سیصد میلیارد دلار واردات ۱۵ کشور همسایه، سهم ایران تنها دو درصد است و هدف‌گذاری ما رشد دو برابری این میزان است.

وی تصریح کرد: شرایط تحریم فرصت‌هایی را برای برخی صنایع داخلی ایجاد کرده و باید از آن برای رونق و توسعه استفاده کرد و واحد‌های تعطیل را فعال و واحد‌های کم رونق را فعال‌تر کنیم و سرمایه‌گذاران را به سمت تولید سوق دهیم.

در این نشست دیگر اعضای ستاد و مدیران وزارتخانه صنعت نیز درباره زمینه‌های همکاری مشترک بحث و تبادل‌نظر کردند.

نظر شما