شناسهٔ خبر: 34084141 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درگیری میان پلیس فرانسه و تظاهرکنندگان

تهران – ایرنا – پلیس فرانسه hامروز و در پایان مراسم رژه نظامی ۱۴ ژوئیه با جمعی از تظاهرکنندگان در خیابان شانزه لیزه درگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، حاشیه‌ها بعد از مراسم رژه نظامی ۱۴ ژوئیه همچنان ادامه دارد.

در تازه‌ترین خبرها، پلیس ضد شورش فرانسه در خیابان شانزده لیزه با تظاهرکنندگان مخالف سیاست‌های «امانوئل مکرون» درگیر شد.

معترضان فرانسوی در حاشیه جشن روز ملی فرانسه که در خیابان شانزه لیزه برگزار شد، بار دیگر برای چندمین بار از زمان آغاز جنبش ضد نظام سرمایه داری، خواستار استعفای «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری این کشور و کناره گیری او از قدرت شدند.

جشن روز ملی فرانسه امروز در حالی برگزار شد که فعالان این جنبش پیشتر در فراخوان‌هایی از تدارک برنامه‌ای اعتراضی در ادامه سی و پنجمین هفته اعتراضات خود در خلال رژه روز ملی فرانسه خبر داده بودند.

معترضان فرانسوی روز گذشته با حضور چند هزار نفری خود بار دیگر در سی و پنجمین هفته متوالی اعتراض‌های خود به خیابان‌های فرانسه آمدند و بر تحقق مطالبات خود تاکید کردند؛ هفته گذشته ۱۲ هزار نفر از معترضان فرانسوی به خیابان‌های این کشور آمدند..

مراسم جشن روز ملی فرانسه امروز حواشی متعددی به همراه داشته است. جمعی از معترضان فرانسوی که در این جشن شرکت کرده بودند، هنگام ورود مکرون به محل برگزاری جشن و در امتداد مسیر او را «هو» کردند.

پس از حضور در سی و پنجمین هفته متوالی اعتراض‌ها در روز گذشته، جلیقه زردها امروز در محل برگزاری جشن در شانزه لیزه با یکدیگر ملاقات کردند.

ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی از سوی معترضان نشان می‌دهد که پس از چند فراخوان برای گردهمایی در این روز ملی، جلیقه زردها از نخستین ساعت‌های صبح در گروه‌های کوچک حضور یافتند.

در حین برگزاری رژه، پلیس برخی جلیقه زردها از جمله چهره‌های سرشناس این جنبش همانند «ژروم رودریگ» و «مکسیم نیکول» را دستگیر کرد.

جمعیتی از جلیقه زردها در حین رژه نیروهای نظامی فریاد «استعفای مکرون» را سر می‌دادند که با تشویق دیگر تماشاچیان روبه رو شدند. ۹۰۴۱

نظر شما