شناسهٔ خبر: 34082986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حدود ۲۲ هزار شغل در بودجه ۹۸ برای خراسان شمالی پیش‌بینی شده است

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور، از پیش‌بینی ۶۹۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۲۲ هزار شغل در خراسان شمالی در بودجه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدباقر نوبخت عصر امروز در نشست شورای اداری خراسان شمالی، میزان اعتبار تخصیص داده‌شده به خراسان شمالی از سال ۹۲ تا ۹۵ را ۱۹۴۴ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار کرد: این رقم به نسبت دولت قبل حدود ۳ برابر شده است.

وی افزود: فقط در دو سال ۹۶ و ۹۷، مجموعاً ۹۸۵ میلیارد تومان تخصیص داده شد که نسبت به استان‌های دیگر نشان از توجه و تسریع در توسعه خراسان شمالی را می‌رساند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در خصوص تأمین اعتبارات سفر قبلی رئیس‌جمهور به خراسان شمالی گفت: مصوبات سفر قبل ۶۲۵ میلیارد تومان بود که ۱۱۶ درصد تخصیص داده شد البته این به معنی اجرای تمام طرح‌ها نیست، لذا برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ۴۶ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار در نظر گرفتیم.

وی در ادامه به مصوبات این سفر اشاره کرد و بیان کرد: در این سفر نیز اعتباراتی در نظر گرفته‌شده است که از منابع عمومی دولت ۴۴ طرح با اعتبار ۹۳۸ میلیارد تومان مصوب شده است.

نوبخت ادامه داد: از محل منابع داخلی دستگاه‌های اجرایی نیز ۷۹۹ میلیارد تومان و ۳۷۰ میلیون دلار در نظر گرفته‌شده است.

وی به موضوع اشتغال جوانان نیز اشاره کرد و گفت: اشتغال جوانان از قانون بودجه ۹۸ به میزان ۶۹۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۲۱ هزار و ۹۵۷ نفر اشتغال در استان در نظر گرفته‌شده است که در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، میراث فرهنگی، علم و فناوری، رفاه و بازآفرینی شهری است.

وی در پایان در خصوص منابع مالی از منابع غیردولتی نیز گفت: در این حوزه ۹ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان و ۴۳۸ میلیارد دلار تخصیص اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/ح

نظر شما