شناسهٔ خبر: 34082740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ارمغان سفر ریاست جمهوری برای خراسان شمالی است

استاندار خراسان شمالی گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به بانک‌ها و سازمان های خصوصی و دولتی برای خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد محمدعلی شجاعی امروز در شورای اداری استان خراسان شمالی اظهار داشت: حضور ریاست جمهور و هیئت دولت در خراسان شمالی می‌تواند تحول عظیمی در رشد توسعه استان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بخشی از نداشته‌های استان با دستورات ویژه رییس جمهور در بخش‌های تملک دارایی و سرمایه‌گذاری بانک‌ها مرتفع می‌شود٬ افزود: بیش از 20 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به بانک‌ها و سازمان های خصوصی و دولتی برای خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه شرایط استان برای کار و تلاش مهیا است٬ خاطر نشان کرد: هیچ مشکلی در هیچ بخشی نداریم و آنچنان اجزاء حاکمیت در استان در کنار دولت همدلی و برادری دارند که نمونه آن را می‌توان در حادثه سیل اخیر جستجو کرد که اگر این برادری نبود، خسارات سیل بیشتر از این می‌شد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی مرزی بودن استان را یکی از مزیت‌های خراسان شمالی عنوان کرد و بیان داشت: علی‌رغم تصویب مصوبه ایجاد بازارچه مرزی اما هنوز این مهم اجرایی نشده و مردم از این مزیت استفاده نبرده‌اند چراکه هم اکنون نه پایانه مرزی و نه بازارچه در خراسان شمالی دایر است و مرزنشینان استان هم از سهمیه سوخت همانند سایر استان‌ها که باید بهره‌مند می‌شدند استفاده نمی‌برند.

شجاعی با اشاره به سند توسعه خراسان شمالی افزود: در خراسان شمالی قرار نیست حتی یک گام بدون توجه به سند توسعه برداشته و حتی ریالی هزینه شود. با توجه به پیشرفت های اقتصادی استان که بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی است و همچنین جمعیت 44 درصدی استان که در روستا سکونت دارند نیروی جوان پای کار در روستاهای استان وجود دارند که با کمک دولت می توانیم ارزش افزوده روستاها را بالا برده که این مهم موجبات فراهم‌آوری رفاه روستاییان می‌شود.

وی از رونمایی درگاه سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی در این سفر خبر داد و بیان داشت: در این درگاه مجوزهای بی‌نام، استعلام های لازم و موفقیت‌های وصولی آماده شده و زمان به صفر رسیده تا سرمایه‌گذاران معطل نشود. مردم باید از بروکراسی اداری حاکم در این استان رها شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه طرح توسعه همگام 8 گنجینه معرفت این سفر رونمایی می‌شود خاطرنشان کرد: طرح توسعه همگام 8 گنجینه رونمایی خواهیم کرد تا مسیر توسعه در استان تسهیل شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما